onsdag 29 september 2010

Sjuk

I snart tre veckor har jag varit förkyld. Ganska ordentligt förkyld dessutom... Rethosta, slemhosta, snor, röd hals, blåsor i halsen och sist men inte minst - feber. Behöver jag skriva att jag börjar bli less?

Dessutom har jag fått utslag på kroppen. Det började i söndags med lite eksem på vänstra underarmen. Men under natten till måndagen ploppade det upp små... "pluppar" lite överallt på kroppen. Dom här plupparna kliar enormt mycket (och jag är ändå van kliande saker) och är otroligt fula.

Jag bestämde mig för att gå till Studenthälsan, där man kan få träffa en sjuksköterska gratis. På måndagen och tisdagen hade dom öppet 9-12... När hade jag lektion måndag och tisdag? Just det... 8.30-12

Eftersom jag är snål, lat och har dåliga erfarenheter av att prata med rådgivande läkare på vårdcentraler ("har du varit på tossan och bajjat?") har jag inte ringt till en ännu.

Men idag (läs: onsdag) har jag bara en endaste föreläsning från 12-14, och kan ni gissa när studenthälsan har öppet på onsdagar? Precis... 12.30-14

Jag får nog ta och överväga att ringa till en rådgivande läkare på vårdcentralen...

Under kvällarna/nätterna är hostan som värst, och för att inte klia sönder mig i sömnen sover jag med strumpor (rena, förstås!) på händerna. Stackars Simon som får sova bredvid en hostande, knottrig tjej med strumpor på händerna! :P

Imorgon är det dags för överraskningen, och jag har inte en aning om vad det blir. Men jag längtar otroligt mycket! :)

Nu hoppas jag att mina utslag försvinner, att jag blir frisk och att vi alla får en bra dag! Ha det fint!

1 kommentar: