måndag 20 september 2010

Svåra val

Jag har ju flera gånger sagt att måndag 20/9 kommer jag att lägga upp bilder här på bloggen. Men vi har inte orkat hunnit städa, så därför väntar jag med korttagningen tills imorgon någon dag när vi har städat! :) Men så snart som möjligt... Har ni klarat er så här länge utan bilder, kan ni nog klara er någon dag till :)

Grattis älskade syster på födelsedagen! :)

Jag och Simon firade Annas födelsedag på avstånd genom att välja nya tapeter till lägenheten. Nu får vi bara hålla tummarna att vi får det tapetserat innan jul... :) Vi satt i sängen med boken som hade alla tapetprover och funderade. Skulle det bli för rörigt med mönster? Blir det för tråkigt med beige? Vågar vi ha stora mönster? Passar det här med vår stil? Passar det till gardinerna?

Många frågor och funderingar senare hade vi tillslut valt två olika tapeter till vardagsrummet och hallen. Dessutom valde vi färg till sovrummet som ska målas om. Det kommer att bli supersnyggt! :)

Senare fortsatte vi firandet av Anna med att äta pyttipanna med rödbetor och stekta ägg :) Gott, om jag får säga det själv. Medan kaffet kokade hörde vi hur glassbilen kom närmre och närmre vår lägenhet... Utan att säga så mycket, rusade vi till hallen för att slänga på oss skorna och senare rusa vidare till glassbilen som stod utanför porten och väntade på oss. Där fanns det hur mycket glass som helst att välja på! Inte så konstigt att den heter glassbilen... Efter en stunds tänkande valde vi en box med 20 glassar! :D WOHO!

När vi kom in i lägenheten och jag tog av mig skorna, upptäckte jag att jag hade en svart sko och en vit sko! Haha! Jag tyckte faktiskt att glassbilenmannen hade tittat konstigt på mina fötter... Men att jag hade tagit olika skor utan att känna det var något över det vanliga...! :)

Nu ska jag och Simon alldeles strax cykla till Tomas och Sofia för en spelkväll. Mycket trevligt! :)

Ha en bra kväll!

3 kommentarer:

  1. Tack söta du! :) Jag blir alldeles varm i hjärtat av att höra att ni inte bara väljer tapeter och äter pyttipanna med rödbetor, utan att ni dessutom samlas för en spelkväll på min speciella dag! :) Saknar dig! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Pappa21/9/10

    För 13 år sen träffade jag en glassbileman som sa:"Vet du, veckans höjdpunkt för mig är när jag slår på vår musik och stannar vid Skivlingvägen 24. Varje gång jag gör det ser jag en liten flicka med ljus kalufs hoppa upp och ned i ert kök. Viftande med armarna.Sen kommer hon alltid ut med ett jättestort leende och vill köpa glass"
    Takterna sitter i Jenny. Kram.

    SvaraRadera
  3. Anna: Allt för din skull ;)

    Pappa: Ja, jag kände att jag var lika exalterad över glassbilen nu som för 13 år sen :)

    Kramar till er båda!

    SvaraRadera