söndag 26 september 2010

Höst

Ja, nu går det inte längre att förneka: hösten har kommit! Jag vet inte om jag tycker att det är jobbigt eller mysigt... Förmodligen tycker jag en blandning av de båda.

Regn, blåst, och frost är det som gäller här i Umeå. Jag måste verkligen köpa mig höstkläder så som koftor, långkalsonger, mössor, täckjacka och stövlar...

I tisdags skulle jag hämta ut en bok på biblioteket efter dagens lektion. Under pågående lektion säger vår lärare: "ja, ni kanske är lite less nu, men om ni tittar ut så blir ni förmodligen mer motiverade att sitta inne..." varpå hela klassen utbrister i en gemensam suck. Regnet forsade ner från himlen. Jag kände att det skulle bli mysigt att sitta på biblioteket med boken, termosen med kaffet och tystnad (förutom regnet mot fönsterrutan).

Men tji fick jag. När jag väl skulle låna boken inser jag att jag har lämnat börsen hemma. Och i börsen fanns lånekortet. Suck!

Jag fick helt enkelt cykla hem för att hämta kortet. Men när jag hade cyklat hem (vilket tar 10-15 minuter) var jag lika blöt som om jag hade ställt mig i duschen med kläderna på.



Så... Jag bestämde mig för att stanna hemma och hämta ut boken dagen efter :)

Annars har det inte hänt så mycket här... Mina blåsor som jag har haft under fötterna sedan Högtidsfesten (kvällen då jag hade högklackat...) sprack i fredags. Det var faktiskt med lite vemod jag slängde bort den vita hud som har prytt mina trampdynor de senaste fyra veckorna.

I fredags for Simon iväg på en killkväll - vilket resulterade i att jag hade min första ensamkväll i lägenheten. Jag laddade upp med en stor godispåse framför Idol, sedan tog jag mig ett låååångt bad med måååånga bubblor. Skönt! Sedan kokade jag mig en kopp te och förberedde några mackor, och lämpligt nog kom Simon hem precis då :) Vi hade båda haft en bra fredagskväll.

Dessutom vill jag berätta vilken underbar sambo jag har! :) Han hade storstädat när jag kom hem från skolan i onsdags, han har diskat och lagat mat när jag har pluggat och framför allt gav han mig en välbehövlig ryggmassage!

När jag var på skolan i onsdags (vilken superdag det var att vara Simons flickvän!) fick jag ett sms av Simon där det stod: "Jag vill bjuda dig på en överraskning nästa torsdag (30/9) kl. 19. Puss" Aaah! En överraskning! :D Jag älskar överraskningar! Jag har ingen aning om vad som kommer att hända då, men jag längtar! Får se om Simon kommer att klara av att hålla sig från att berätta ;)

Ha det så bra! Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar