onsdag 24 november 2010

Aviga öron och krokodilkungen

I måndags var Disa så otroligt söt! Hon låg bredvid mig i soffan och vi såg Ung och Bortskämd (se det på svtplay om ni har missat det!). Vi hade en riktig tjejkväll med tända ljus, godis (russin för hennes del) och mys i soffan.

Efter en stunds mysande började hon tvätta sig själv. Hon slickade på sin ena tass och sedan drog hon tassen över öronen. Det ser jättehärligt ut när hon gör det, och jag är nästan lite avundsjuk att jag inte är lagd åt det hållet. När hon var klar med tvättningen ser jag något konstigt med hennes ena öra... Det hade vikt sig!

Disa såg trött, gullig och korkad ut med sitt lilla aviga öra! Ja, det gick till sig efter några minuter...

Igår kom Tony hit. Det blev många timmar framför vårt Super Nintendo där vi spelade Donkey Kong. Jag märkte att det var jobbigare att se på än att själv spela, för jag hjälpte till så mycket. Grannarna måste ha trott att jag såg en skräckfilm med tanke på hur mycket jag skrek... Efter ett tag la jag mig utmattad i soffan och sov, medan killarna spelade några banor till på Donkey Kong innan de övergick till Goof Troop.

Idag spelade vi lite till på Donkey Kong, och vi är nu på sista bossen! Det är en krokodilkung som man ska hoppa på, men man måste akta sig för fallande kanonkulor, rullande kungakronor och springande kung. Åh, vad svår den är!

Imorgon kommer jag och Simon till Piteå. Det ska bli mysigt att få fira första advent hemma!

Jag har börjat få in julstressen! Jag har bara en julklapp klar, och vi har bara två ljusstakar som julpynt! Dessutom ska vi baka... Nåväl, det är ju ändå en ganska mysig stress jag har :)

Ha en bra kväll! Kramar!

2 kommentarer:

  1. Hur kan du ha stress när du i november bara har en julklapp kvar?... :)

    SvaraRadera
  2. Ah. Klar. ;)

    SvaraRadera