fredag 12 november 2010

Dagens...

...skönaste: Strechingen efter ett härligt arfopass!

...oskönaste: Vurpan jag gjorde med cykeln på väg hem från iksu

...snällaste: Kvinnan som stannade och frågade hur det gick när jag precis hade vurpat en meter framför henne

...måste: Storstädning i lägenheten!

...jobbiga: Läsa i en tjock bok inför kommande seminarium

...mysigaste: Tända ljus, skön musik, varm filt och kurrande katt

...längtan: Knäckkok, pepparkaksbakning, julmusik och glöggdrickning hemma i Piteå

...stolthet: Jag har köpt en perfekt julklapp till någon i familjen!

..."nååååh": kattunge som inte kan hoppa

1 kommentar:

  1. Att vurpa med cykel: klassiker! Tänk att man alltid känner sig tvungen att säga "Näe, det gick bra!", oavsett hur det egentligen gick... Helst vill man skrika och åtminstone oja sig ett bra tag, men man svarar "Näe, det gick bra!".

    Jag längtar också efter Piteå (trots att jag nyss var där) och efter er allihop! Kram!

    SvaraRadera