tisdag 30 november 2010

Julmys

Igår, när vi kom fram till Umeå, gick vi på stan och köpte julsaker! :)

Vi köpte juldukar, ljus, ljuslyktor, julstjärna och en supersnygg adventsstake! Adventsstaken var väl lite väl dyr, men vi båda tyckte att den var så snygg och den passade vardagsrummet perfekt! :D Jag är verkligen jättenöjd med vår lägenhet!


Visst är den fiiin? :)

Jag och Simon har en pågående yatzyturnering. Den som först kommer till hundra vinster blir bjuden på en hemlagad trerätters middag :) Hittills har Simon vunnit 77 gånger och jag har vunnit 91. Snart kommer jag alltså att skriva här om hur goood middagen som Simon bjöd mig var ;)

I dag spelade vi en toppenomgång båda två. Simon fick prick 300 poäng, och jag satte nytt personligt rekord med 330 poäng! Dessutom fick jag en dubbelyatzy!


Idag storhandlade vi. Vi köpte bland annat ett koppel till Disa. Det känns så fel att ha ett koppel på en katt, men det känns nödvändigt när vi ska ta henne på bussen till Piteå vid jul. Tänk om hon skulle hoppa ut ur transportburen? Vi har satt på henne selen för att vänja henne. Till en början tyckte hon att det var obehagligt och när hon skulle gå så backade hon istället ;) Men nu är hon hur kelig som helst!


Vi hade tänkte koka knäck ikväll, men med en så här mysig katt kan det bli svårt att kliva upp ur soffan ;)

Ha en fin kväll allihopa! Kramar!

3 kommentarer:

  1. Åsa M1/12/10

    Ja, nu har ni verkligen fått julmysigt hemma hos er! Jättefin ljusstake!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Linda2/12/10

    Haha, yatzyturnering :) Ni är ju för söta!!

    SvaraRadera
  3. Kom tillbaka och skryt när du har fått 337 poäng!.. (Det är rätt tacksamt att ha det rekordet. Då kan man skryta trots att man ligger back med drygt tio matcher. Igen.) Kramar!

    SvaraRadera