onsdag 17 november 2010

Dagen D

Ikväll är det dags.

Som jag har längtat och nu är det dags. Ikväll är det premiären av Harry Potter och Dödsrelikerna (del 1)!!!!! Det är jag och Angelica (och flera hundra till) som kommer att sitta i biografen och vara alldeles överlyckliga!

Igår taggade jag och Angelica med att se Fenixordern och Halvblodsprinsen. Angelica bjöd på glögg, mandel och pepparkakor. Supermysigt!

Här kan ni se trailern som fick mig att börja gråta. Visst, kalla mig töntig och fjollig. Men nu är det så att jag gillar töntigheter, fjolligheter och framför allt Harry Potter!

Efter bion (som slutar halv tolv) blir det en kall fruktansvärd cykeltur hem. Sista bussen går kvart över elva och jag har inte råd med taxi (jag måste ju ha råd med Harry Potter-menyn), så jag får helt enkelt cykla själv i mörkret. Jag kommer förmodligen vara mer rädd för dementorer och Voldemort än vad jag brukar vara för mördare och våldtäktsmän...

På fredag kommer mamma och pappa ner hit, och det kommer att bli jätteroligt! Jag och Simon har sagt att vi ska försöka orka baka eller nåt innan dom kommer, men vi får se hur det blir med den saken ;)

Palten kokar nu i grytan och det är snart dags för middag. Får se om jag får ner något i magen... jag är så upprymd inför kvällens film! :D

Ha det bra allihopa! Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar