onsdag 2 februari 2011

Ledig

I lördags var det ju dags för Idolturnén! :) Som vi har taggat! Jag och Aster åkte buss ner till Örnsköldsvik. När vi stod och väntade på bussen så träffade jag svägerskan Sofia som skulle åka till en håla jag inte ens minns namnet på. Trevligt var det iallafall! :)

Några saker som hände/är värt att nämna:
* På bussen fanns det en toalett med skylten "Ur function". Hur mer svengelska kan det bli?
* I Övik säger dom korvmojjen till korvkiosk. Mycket märkligt.
* Jag hittade en übersöt t-shirt som får mig att sakna Paris
* Jag provade en ring. Den fastnade. Rejält! Var nära att köpa den så jag kunde åka hem och knipsa av den med en bultsax eller nåt sånt. Men den lossnade, och jag har fortfarande ont i knogen (det var alltså i lördags. Idag är det onsdag)
* Vi åt middag på O'Learys. Jättegott och bra med studentrabatt - men varför måste dom servera maten i korgar? Det är ju jättesvårt att äta
* Showen fick mig att inse hur coolt det är att deras (idolernas) liv har förändrats totalt från att vara en helt vanlig svensson till att sjunga arenarock inför flera tusen människor
* På efterfesten pratade vi med Olle och Daniel, och båda är mycket sötare i verkligheten! Olle pratade mer gotländska än vad jag hade trott, och Daniel var inte så mycket längre än mig.
* Jag tog en bild på Olle, Aster och Angelica, så därför finns det ingen bild på mig med Olle. Som kompensation fick jag en kram :)
* Daniel la armen runt mig och vi sa hej innan jag ens kopplade vem han var

Jag tackar och bockar för en bra helg :)

Igår och idag har jag varit ledig. Eller, icke schemalagd som det så fint heter. Jag har märkt att jag både älskar och ogillar ledighet. Jag älskar det för att det är såååå skönt, men jag ogillar det för att jag blir rastlös. Speciellt när jag är ensam.

Igår gjorde jag ingenting (förutom träning på Iksu...). Idag har jag gjort... ingenting. Egentligen borde jag väl skriva hemtentan som ska in om några veckor... Men det är ju som sagt några veckor kvar, så jag väntar lite till ;) Nä ni, efter det här ska jag ta en promenad till Strömpilen och shoppa lite :)


JUSTJA! Simon har ju fått jobb! :D Det har gått så fort att jag nästan har glömt bort det. I fredags ringde det i hans telefon. Det var någon (jag vet inte vem) som sa att han skulle på en arbetsintervju. Sagt och gjort, två timmar senare var han på intervju och typ en halvtimma efter det hade han fått jobb! Ett heltidsjobb på Ica-lagret på Västerslätt (jättenära skolan som jag gjorde VFU på). Men lagret ska läggas ner i maj, så jobbet räcker bara tills dess. Men det är perfekt! För när det jobbet tar slut så åker han hem till Piteå och jobbar som assistent :)

Dessutom har Simon köpt en moped. Ni vet, en sån där gammal (fast med mycket fräsch lack!) som bara får köras i max 30 km/h. Det går dubbelt så fort att ta sig till jobbet med mopeden än att åka buss - dessutom blir det mycket billigare! Simon var helt lyrisk när han kom hemkörandes med moppen. Sötis. :)

Dagens inlägg får avslutas med en söt bild på min favoritkatt :) Ha det fint! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar