lördag 2 april 2011

Hehe

Jag var kanske lite taskig igår... Jag blandade ihop sanningen med ett aprilskämt. Förstod ni det?

Huvudvärken i torsdags - sant
Simon började klockan sex - sant
Assistenten var ledig - sant
Vi lurade eleverna - sant
Min handledare hade fått magsjuka - falskt
Allt som handlade om kaos och magsjuka - falskt

Lite tråkigt aprilskämt, men jag ville testa ;) Ni som har tyckt synd om mig - tack för omtanken!


Gick ni på något annat skämt?

Jag blev inte ens utsatt för något skämt som jag kunde gå på! Kändes lite tomt... Jag blev ju grundlurad för fem år sen (ja, mamma och pappa, jag var bara 15 år) när mamma ringde och låtsades vara en gammal tant som ville sälja sin moppe!

Eller... jag blev halvt utsatt för ett skämt.

När eleverna skulle gå på rast hörde vi rop från korridoren "det är en polisbil här!!" och jag svarade "och det är en polisbil utanför det här fönstret också!" och pekade på ett fönster som fanns i klassrummet. Jag tänkte inte mig låtas luras ;) Några tjejer sprang till fönstret som jag pekade på och jag skrattade "april, april!". Tjejerna gav mig onda blicken och gick ut till korridoren. Jag städade lite i klassrummet (dvs suddade tavlan) och när jag gick ut i korridoren så jag till min stooora förvåning att det stod en polisbil utanför fönstret. Jag skämdes i min ensamhet.

I morse åkte Simon till Piteå. Hans farfar fyller 90, så han åkte för att gratta honom. Jag ska tillbringa dagen med tvättning, städning och sedan sällskap med Tomas och Sofia :)

Hoppas att ni har en fin lördag! Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar