torsdag 7 april 2011

Vicket vick!

I måndags gjorde jag någonting som jag aldrig gjort förut. Jag vikarierade på fritids!

När jag hade slutat med min klass och skulle åka hem till mina så kallade "självstudier" kom en fritidspedagog och frågade mig om jag kunde tänka mig att hoppa in som vikarie. "Eeh... visst..." sa jag och hann inte ens bli nervös för hips vips var jag i fritidslokalen och fick instruktioner om hur jag skulle göra när barnen skulle hem. Jag skulle vara ensam personal från 14.30 - 17.00 med barn och lokal som jag inte alls kände igen. Dessutom har jag aldrig varit på fritids förut! Vad gör man på fritids?

Det visade sig att man leker, gör pärlplattor och ritar. Om man är cool låser man in sig i ett grupprum och har disco!

Allt gick bra och tio över fem satt jag på bussen hem - utmattad men nöjd!

I tisdags gjorde Simon det första testet i gallringen för att bli polis. Det var läsförståelseprov och ett förberedande samtal som väntade. Jag var mer nervös än han. När jag kom hem från praktiken fick jag höra den glädjande nyheten att han hade klarat det! :D Första delen är nu avklarad - men det är mycket som återstår! Håll tummarna att han tar sig in!

Annars är det inte mycket som händer här. Disa är i löpen, grannen har en ljuvlig labradorvalp och våren är här! Hade det inte varit för Disas ålande och kuttrande hade det varit alldeles perfekt! :)

När hon är i löpen orkar hon inte ens leka. Trots att vi har gett henne en leksak som hon älskar!

När jag bläddrade i högen med filmklippen hittade jag denna:
Simon visar hur man kan skära gurka på ett snabbt sätt! Testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar