tisdag 12 april 2011

I will be popular

Alltför ofta tänker jag "Åh, det här ska jag skriva om på bloggen!", men nästan alltid glömmer jag bort det! Det som händer då är att jag antingen skriver om något helt annat - eller så väntar jag tills jag ska komma på vad jag tänkte på.

Nu sitter jag här och kan knappt koncentrera mig, för jag vet att jag alldeles nyss tänkte på något att skriva om! Vi får väl se om det dyker upp i skrivande stund.

I söndags fick vi våra efterlängtade kuddar till soffan! Vi köpte ju en ny soffa för ett tag sen, fast vi fick fel ryggkuddar... Nu har vi äntligen rätt!

Före:


Efter:

Vi är supernöjda! Soffan blev mer stilren, inte lika plottrig och framför allt - skönare! Det enda som saknas är gäster som får komma och provsitta ;) Hint, hint...

Snart är praktikperioden över, vilket känns både tråkigt och skönt. Jag har lärt mig så otroligt mycket och jag känner mig säkrare än någonsin på att jag har valt rätt! Jag blir så lycklig när jag kan tänka "nu är det jobbigt med plugget, men om några få år är det över och jag får jobba med världens bästa jobb!". Det känns tråkigt att lämna alla underbara elever och att jag inte längre kan följa med på deras utveckling.

Nu är snart middagen klar, men innan jag ska äta vill jag visa er en sak. När Eric Saade var med i melodifestivalen tänkte jag "Åh, vad jag känner igen introt!", men jag kunde inte komma på varför... Tack till Linda-Marie som visade mig varför!

Lyssna först på de första takterna i Boney Ms Rasputin:

Lyssna sedan på de första takerna i Eric Saades Popular:

Vad säger ni? Likt eller olikt?

För övrigt hatälskar jag rimmet i början av Erics låt:
Stop, don't say that it's impossible
'Cause I know it's possible
Oh, well. Dags för mat! Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar