torsdag 28 april 2011

Längtar ut

Visst skrev jag att jag skulle ångra min lathet? Just nu ångrar jag den så grymt mycket!

Jag sitter på biblioteket och försöker skriva... Vet att jag borde, måste och ska, men det går liksom inte. Jag öppnar dokumentet, ser rubriken och alla stödord men sen tar det stopp. Att jag dessutom tror att det jag skriver inte duger gör inte saken bättre.

Jag tror nog att jag fick en för bra start på mina universitetsstudier. Med bästa betyg på de två första kurserna känner jag en viss press. Det är nu jag brukar drömma mig bort till ca tre år och förhoppningsvis ett jobb som lärare! Det är bara att ta sig igenom dessa dagar (som egentligen inte alls är så frekventa) i två och ett halvt år till, sen får jag jobba med det bästa yrket som finns i resten av mitt liv! Hur bra låter inte det? :)

Hur är livet med er? Känner ni också lyckan när ni ser att träden har fått små, små gröna knoppar? :) Det gör jag! Nu ska jag bara bita ihop och skriva mina uppgifter, sen ska jag ta och njuta av våren för fullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar