måndag 5 mars 2012

Ja jag är lycklig!

Idag har jag sjungit på den här låten:
Kan ni gissa varför jag har sjungit den låten hela dagen? Jo, jag är så lycklig för jag har fått ett jobb! Ett riktigt bra extrajobb som jag verkligen ville ha!

Jag ska jobba kvällar och helger som barnpassare på Iksu. Tänk er typ ett fritids där föräldrar kan lämna sina barn, 3-9 år, medan de tränar. Där är alltså jag och leker med barnen. Helt fantastiskt!

En stor fördel med jobbet är att det tvingar mig till att strukturera mitt plugg på så sätt att jag gör bort allt så fort som möjligt. Dessutom är ju jobbet på träningsanläggningen, så nu har jag inga ursäkter till att inte träna!


Ja, jag är lycklig! Ja, jag är lycklig! Ja, jag är lycklig måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag... jag är lycklig! Ja, jag är lycklig! Ja, jag är lycklig hela långa veckan ut!

Apropå hela långa veckan... varför är inte söndag inkluderad i "hela långa veckan"? Är söndagar en ickedag som inte finns? För mig är söndagar visst en dag, och jag brukar vara ganska lycklig då med. Speciellt nu, med jobbet och allt!

Ps. Grattis på födelsedagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar