lördag 3 mars 2012

Oväntat besök

Jag gav upp kärleksmums och gjorde Gula kakan istället. Blev rätt så lyckat! Jag märkte att man aldrig är lika populär i ett lärarrum som när man kommer med en låda hembakta kakor.

Igår fick jag vikariera på fritids direkt när mina elever hade slutat. Det blev alltså jobb mellan 10.30 och 18.00, så det blir bra med extrapengar! :) Det är rätt så mysigt på fritids. Jag satt och spelade Fia med knuff, buggade med en liten tjej och bjöd på lite extrafika till de barn som stannade längst. Det är inte alls illa på fritids, men samtidigt är jag väldigt glad att jag ska vara lärare! De har ju sportlov nu, till skillnad från fritidspedagogerna som jobbar...

Igår när vi lagade mat plingade det på dörren. Han som stod utanför ryckte lite i dörren, men vi hade det låst, så han fick vackert vänta tills vi öppnade. Då Simon öppnade dörren tog den okände killen ett steg in mot lägenheten, kollade förvirrat på mig och Simon, kollade in i lägenheten och till slut kollade han på namnskyltarna på dörren. "Nämen, det är ju fel lägenhet!". Simon sa åt killen att han gärna fick komma in, men killen skrattade och gick sedan in i rätt ingång. När killen var utom synhåll brast jag och Simon ut i skratt! Tänk om vi hade haft olåst och killen hade kommit in i lägenheten, tagit av sig skorna och märkt alldeles för sent att han var i fel lägenhet! Så snopet!


Ikväll ska Simon på sittning, så jag ska vara ensam i lägenheten, och det var längesen ska jag säga! Känns ganska skönt faktiskt. Jag har köpt mig lite godis, ska se melodifestivalen och sedan ska jag tappa upp ett bad och se en tjejfilm! Vi har haft alla helgerna uppbokade sedan mitten av januari, så det ska bli skönt att göra ingenting.
Cliffs of Moher, Irland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar