torsdag 15 mars 2012

Smaskigheter

Igår fick jag veta lite mer om mitt extrajobb, och jag kan konstatera att jag har nog det bästa extrajobb man kan ha. Kolla här:

* Jobb 1-2 kvällar i veckan, 4 timmar per gång
* OB är inbakat i grundlönen = högre lön
* Vi får Iksukläder
* Jag kommer jobba varje onsdag 15.30-19.30, vilket är perfekt eftersom jag alltid tränar på Iksu på onsdagar klockan 20.00
* Jobbet består av att passa barn medan föräldrarna tränar
* Alla mina kollegor och min arbetsledare är supertrevliga och det kommer bli roligt att jobba ihop
* Jag får vara med barn

Så. Är det inte det perfektaste jobbet jag kan ha? Jag blir så stolt, för jag fick veta att det hade varit 160 sökande... och dom valde mig! Något bra måste jag ju ha gjort :)

Idag tänkte jag läsa kurslitteratur hela dagen, men jag fastnade vid Zelda. Det är så spännande nu! Jag vet inte riktigt om jag vågar erkänna det här, men Skyward Sword är snäppet bättre än Ocarina of Time. Det betyder att Skyward Sword är sjukt bra!

Nu är jag lite i valet och kvalet om vad jag ska göra resten av dagen... ska jag städa? Baka? Plugga? Bada?
Jag får se helt enkelt. Allt känns mycket roligare nu, när jag har fått jobbet! Jag kan tänka "åh, vad tråkigt att städa... men jag har fått ett jobb!"

Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar