lördag 14 september 2013

Första helgen

Då är vi mitt uppe i mitten av första helgen som särbo. Och hur går det? Jovars, helt okej.

Det började ju inte så bra när jag första dagen som ensam glömde bort att äta middag. Jag är fortfarande fundersam över hur jag lyckades. Jag kom hem från skolan, åt en smörgås, såg på serier (just nu är jag inne på Big Bang Theory!), pratade med Simon, såg mer serier. När jag sen skulle gå och lägga mig tänkte jag "åh, vad duktig jag har varit som inte har stökat ner i köket!". Sen låg jag i sängen och magen knorrade på och då kom jag på det - jag hade inte ätit någon middag! Knäppis.

Det är sig ändå ganska så likt här hemma. Fast tystare och tråkigare. Disa skrämmer upp mig varje kväll eftersom hon blir på bushumör när jag borstar tänderna. Hon reser ragg, fluffar upp svansen och skrämmer sig själv. Sen när jag ligger i sängen så kan jag glömma att få ha den för mig själv. Hon ska gärna ligga på mitt ansikte, men det får hon ju inte. Så då nöjer hon sig att ligga på mitt bröst. Mysigt för mig! ...tills jag vaknar efter några timmar och har ont i ryggen för att jag har legat på rygg i flera timmar...

Fredagen var verkligen inte som en fredag. Först ställde jag klockan på 06.00 med tanken på att jag skulle åka och träna för att sedan sätta igång med plugget! Jag snoozade en timma, drog mig en timma till, åt frukost framför nyhetsmorgon i en timma, pratade med Simon precis innan han boardade planet till Dublin, grät en skvätt, pratade i telefon, pluggade en kvart, gick på långpromenad med en vän, skypade med Simon. SEN satte jag igång och pluggade.

Jag hade haft småångest över uppgiften i två dagar (ja, jag är ruskigt skolless nu!) och sedan gjorde jag den från början till slut på knappt en timma. Snacka om att göra en höna av en fjäder!

Halv åtta kom jag på att jag hade oätit middag, så jag stekte färdig pyttipanna och ägg, lyxade till det med en baileys till kaffet. Sen somnade jag framför ett avsnitt av Big Bang Theory vid ett alldeles för tidigt klockslag för att jag ska våga skriva det här.

Idag har jag inte gjort så mycket mer produktivt än några timmars jobb. Funderar på att cykla iväg och handla mat, men det känns som världens kraftansträngning nu! Imorgon efter jobbet ska jag och två vänner iväg och geocacha! Det känns grymt kul! Skönt att få rensa tankarna och vara ute i naturen.

På måndag börjar jag min sista praktik. Min sista praktik!!
Jag ska ha en ny klass, en årskurs 1. Det gäller att vara hård från början, få respekt för att sedan mjukna upp liiiite.


Men inte kan jag vara hård! Eleverna kommer kontrollera mig!!

Men jag ska bara visa min enorma tjurnacke så återfår jag nog respekten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar