söndag 22 september 2013

Lägenheten och 9 km

Jag har ju visat några bilder på vår lägenhet, men då var den ju inte riktigt färdig med alla möbler på plats och så...

Men nu känns den faktiskt riktigt hemtrevlig! Det som saknas är en Simon, men å andra sidan har jag ju en extra garderob... så det är väl plus minus noll ;)

Ni är så varmt välkomna att hälsa på! Jag har hembakta bullar att bjuda på!

Här har vi vardagsrummet. Soffan tar ju upp cirka halva rummet, men vi ångrar inte en sekund soffköpet! Så många timmar som spenderas där! 

Min och Disas toalett. Inte så mycket att se...

Vardagsrummet sett från köket. 

Till vänster ser man hallen och till höger ser man köket och dörren till sovrummet

 Sängen. Bäddad för en gångs skull!

Här har vi det man ser när man går in i sovrummet. Spetsgardiner från farmors gamla hus, och på fönsterbrädan står orkidéer (som har blommat för andra gången! Nöjd!) och murgröna. Det är så roligt att vakna varje morgon och se hur blommorna har växt under natten. På väggen finns en tavla där översta bilden är en bild på Simon och hans syster när dom var små, mittenbilden är en bild på mig och mina syskon, och bilden längst ner är en bild på mig och Simon. Jag gillar den tavlan, för den påminner oss om hur fina familjer vi har!

Här har vi köket! Gardinerna har jag svårt att veta om jag älskar eller hatar. I förra lägenheten satt de som ett smäck i köket, men här känns dom nästan för röriga. Men dom får hänga kvar tills jag hittar något bättre! Taklampan är från 60/70-talet - ett bra blocketfynd!

Vårt älskade klaffbord och våra favoritböcker. Jag har valt "Löss" som är en underbar barnbok som handlar om kaninen Simon som blir kär i klasskompisen Jenny, trots att hon har löss! När jag läste den för första gången (utan att veta vad den handlade om) så började jag nästan gråta. Så fint! Simon har valt två ölböcker... vem är förvånad?

När man ser bara fönstret så gillar jag gardinerna! Speciellt med den lilla fönsterlampan.

Jamie Oliver övervakar mina matlagningar. Det började som ett skämt att klistra upp hans ansikte... Men varje gång jag lagar mat och tittar på han så tänker jag "kan han så kan jag!" och gör en fantastisk (oftast) middag!

Disas fina matplats. Ibland har hon en liten kruka med kattgräs där också!

Sådär. Nu har ni fått se lite bättre bilder om hur jag lever. Inte så pjåkigt va?

I helgen har jag vilat! Och så som jag behövde det! I fredags somnade jag i soffan med Disa på magen, klockan var kring nio. Några timmar senare vaknade jag och stapplade in i sängen och sov till halv tio på morgonen.

Idag tänkte jag gå till Iksu för att träna, men Sara fick med mig ut i löpspåret istället. Jag har inte sprungit på flera månader, så jag var lite nervös. Men det gick faktiskt grymt bra! Det var ett tufft spår med sjuuuuka backar, men 9 kilometer senare var vi riktigt nöjda!

Jag får väl återkomma med hur jag mår imorgon ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar