torsdag 2 december 2010

Jag blir helt knäckt!

Igår var jag och Simon på Idunsteatern och såg på Sinnescirkus. Det var Simons mamma som hade gett oss biljetterna som en julklapp (tack!) och igår var det då dags. Vi hade inga förväntningar och vi hade inte en aning om vad som skulle hända. Det enda vi visste var att det var Henrik Fexeus (han som hade programmet Hjärnstorm på svt2) som skulle ha en slags show.

Showen var helt magisk och jag är fortfarande frustrerad över att jag inte vet hur han gjorde alla saker. Jag ska inte berätta vad han gjorde, eftersom det tar bort många överraskningsmoment (showen ska spelas in i januari och förhoppningsvis släppas på dvd), men det var mycket tankeläsning och vi i publiken fick vara med i nästan varje nummer. För er som vill läsa mer om showen rekommenderar jag er att följa den här länken.

I förrgår skrev jag att vi funderade på att koka knäck. Kring nio satte vi igång. Vi lät det koka väldigt försiktigt, så därför blev vi inte klara förens halv elva. Men det var värt det! Inte för att skryta men... Knäcken blev perfekt! ;)



Idag har jag fått hemtentan. Stressen börjar infinna sig, men jag gör allt vad jag kan för att inte stressa upp mig. Jag tror att mina utslag kan bero på stress, eftersom de blossade upp igen efter en stressig mardröm. När jag tänker tillbaka så känns det inte alls så konstigt att det skulle vara på grund av stress. Det var ju som värst där vid första tentan och VFU-veckan. Jag måste helt enkelt bli bättre på att lyssna på min kropp och komma ihåg att jag kan blir världens bästa lärare, även om jag har gjort 20 omtentor!

Idag blir det givetvis plugg, men jag hoppas att jag hinner julbaka lite också! :) Har ni något recept så får ni gärna skicka det till mig! Kramar!

1 kommentar:

  1. Tomas2/12/10

    Men Jempan! Det är ju just det som gör dig stressad - du behöver inte satsa på att bli världens bästa lärare. Det räcker gott med att vara en hyfsat bra lärare. Har du inte läst "Att finna balanser" än? ;)

    För övrigt ser jag fram emot att bli bjuden på knäck framöver. ;)

    SvaraRadera