söndag 5 december 2010

Andra advent

Idag har vi tänt det andra ljuset i vår fina adventsstake från Indiska :) Snart är det julafton. Så roligt det kommer att bli att få träffa familjen och släktingarna, äta julbord, fika och fara på julbön. Men framför allt längtar jag till ledigheten! Tre hela, långa veckor utan en enda pluggdag! Underbart!

Indiska är en av mina favoritaffärer! :) Jag hittar alltid något nytt jag vill ha. En annan favoritaffär är Lagerhaus. Det är en omöjlighet för mig att gå in där utan att köpa något. Haha!

Den här söta ljuslyktan var (ett av mina) senaste inköp på Lagerhaus. 
Julklappstips! - Vad som helst från Indiska eller Lagerhaus! Haha!

Igår storstädade jag och Simon. Det dammsögs, plockades, skurades, sjöngs, putsades, diskades och allt annat som görs när man städar. Resultatet blev mycket fint! :) Efter argument som "det blir ingen disk", "vi behöver inte göra maten själva" och "det är GOTT!" slutade vi kvällen med en pizza. Mums!

En till sak vi gjorde igår var två sorters julgodis. Vi gjorde receptet utifrån våra huvuden, och resultatet blev riktigt gott! :) Vi tog 200 gram ljus blockchoklad och ca en halv påse kokosflingor. Vi smälte chokladen i vattenbad och sedan rörde vi ner kokosen. Sen klickade vi ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och ställde ut det på balkongen.

För den andra sorten gjorde vi exakt samma sak, fast vi använde 200 gram vit blockchoklad :)

Testa! Och om ni gör det, klicka gärna ut smeten med teskedar och inte matskedar. Det är så mycket smak i både chokladen och i kokosen, så det blir lätt för mycket om man har för stora klickar.

Idag åt vi en riktig lyxfrukost! :) Vi åt fil med  egenplockade hallon och blåbär, müsli och torkade frukter! Hur gott som helst! Att vi såg Modern Family medan vi åt gjorde bara saken ännu bättre ;)


Om cirkus en timma ska jag och Simon iväg till Iksu för att prova på BodyBalance. Ingen av oss har testat det förut, och det känns skönt att jag slipper skämma ut mig ensam ;) Efter det blir det kanske Crosstrainer och tentaplugg!

Hur har dom lyckats få ihop en tenta som rör bland annat jämställdhet, vattenkraft, rörelseenergi, härskartekniker och FN? Det är en hel röra i huvudet och jag lääängtar som sagt till den 22 december och jullov!

Ha det fint!

1 kommentar:

  1. Anonym10/12/10

    Kul när du lägger upp bilder! :) Kram!

    SvaraRadera