torsdag 19 maj 2011

Konsten att leva...

...med för stora skor.

Jag ska nu ägna ett helt inlägg åt skor som är för stora. Wow!

Svärmor kom från amerikat med ett par converse till mig. Världens bästa skor, förutom en liiiiten liiiiten sak. Dom är för stora för mina minifötter. Här kommer helt enkelt en lista på fördelar och nackdelar med för stora skor:

+ Man kan vifta med tårna när man är uttråkad och väntar på bussen
+ Man rymmer ett par tjocksockar
+ Det ser ut som att man har "vuxenfötter"
+ Man behöver inte oroa sig för att de ska vara för små
+ Svetten får plats och man behöver inte plaska runt i fotsvetten

- Fötterna ser oproportionerligt stora ut jämfört med resten av kroppen
- De tar mer plats i skohyllan
- En gång tog jag Simons converse av misstag och märkte knappt någon skillnad
- Ibland glömmer jag bort att skorna är större än vanligt, och därför snubblar jag ibland på mina fötter. Lite pinsamt, men väldigt klantigt

Hur som haver är jag nöjd med skorna och jag förstår inte hur jag kan ha levt 20 år utan dessa underbara för stora skor!

2 kommentarer:

  1. Tomas25/5/11

    Men Jempan! Hur kan du missa den uppenbara smashen: "Skoinlägg".
    Höhö.

    SvaraRadera
  2. Jag lämnade den helt enkelt åt dig! :)

    SvaraRadera