söndag 1 maj 2011

Tjohooo!

JAG ÄR KLAR! MED 45 MINUTER TILLGODO DESSUTOM!

Den här känslan är obeskrivlig. Jag har alldeles nyss skickat in uppgifterna och nu kan jag ingenting göra förutom att vänta. Det är både en lättad och skrämmande känsla. Fast mest lättad...

Helgen har varit underbar! I fredags bar vi kartonger åt Siri, sen for vi till krogen Krogen för att lyssna på vår superduktiga kompis Aster som spelade och sjöng egna låtar! Efter Asters framträdande var det ett lokalt band som spelade (en som är med i gårdsrådet spelade trummor) och dom överraskade rejält! Riktigt svängiga :) Jag visste redan att Aster var superduktig! Jag satt där med gåshud och tårar i ögonen, och jag var stolt som en mamma är över hennes barn!

Igår pluggade jag på förmiddagen. Eftermiddagen/kvällen spenderades med Simon, Angelica, Aster, Siri och Julia. Vi grillade supergod mat bestående av fläskkarré, halloumi, potatissallad, färsksallad och kladdkaka till efterrätt! Vi satt tysta under maten, förutom våra "åh, mmm.... mums... åh" som hördes med jämna mellanrum.

Idag har det varit en riktig pluggdag. Har suttit fastklistrad framför datorn från tio på förmiddagen tills nu... elva på kvällen. Jag tog faktiskt en paus under en timma... Jag tappade upp ett bad och la mig ner för att läsa lite kurslitteratur. När jag läst några sidor lägger jag undan boken och stänger ögonen. Det var så varmt och skönt i vattnet tills jag ryckte till när jag hörde ett konstigt ljud. Ljudet påminde om en grymtande gris. Vart kom det ljudet ifrån? Efter någon minuts funderande stängde jag ögonen igen och slappnade av. Helt plötsligt hörde jag ljudet igen! Denna gång blev jag lite generad när jag upptäckte ljudets källa... Det var mina snarkningar under vattenytan som lät. Jag vaknade till och upptäckte att vattnet hade hunnit bli kallt... Dags för plugg igen.

Men nu är alltså uppgifterna inlämnade och imorgon börjar en ny kurs!

Nu ska jag lägga mig i sängen. Det är jag värd! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar