torsdag 12 maj 2011

Värme!

Här har det ekat tomt i en vecka. Nu är det dags för förändring!

I fredags tog vi det riktigt lugnt med Så ska det låta. Haha, jag vet att vi plussar på minst 60 år, men det är ju så bra! :) När Simon kom hem från jobbet i fredags möttes han av en lapp på dörren där det stod: "Välkommen in på en skattjakt!". Simon skulle få sin födelsedagspresent två dagar tidigare, och jag hade ordnat en liten skattjakt med olika ledtrådar. Efter ca en timma hade han hittat paketet som var gömt under min säng. Ett stort, grönt paket med snören på! Paketet innehöll....*trummvirvel*.... en klotgrill! :) Tyvärr regnade det hela fredagen, så grillningen fick vänta några dagar.

Under lördagen var det dags för kalas. Angelica fyllde 20 år under fredagen, så hon hade bjudit in oss på smörgåstårta! :)

Söndagen var Simons dag! Jag steg upp lite tidigare än han och började steka plättar - precis som han hade önskat. Så vi startade dagen med en plättfrukost! Senare på eftermiddagen kom Tomas och Sofia på besök. Vi grillade tandoori- och yoghurtmarinerade kycklingspett med couscoussallad och grillad halloumi. Hur gott som helst! Tomas och Sofia hade med sig en fantastisk efterrätt - Mississippi Mud Cake! Jag dregglar bara jag tänker på den.

Måndagen började med bildlektion på förmiddagen. Det var ganska roligt, trots att jag inte gillar bild. Eftermiddagen spenderades på balkongen i solen. Under eftermiddagen ringde det i Simons mobil. Det var Bilfrakt (de som har köpt upp Ica-lagret där Simon jobbade) och hade kris med folk! Så Simon jobbar natt... Han åkte iväg 20.00 och kom hem 07.00... lagom till det var dags för mig att stiga upp.

Tisdagen spenderades med kurslitteratur och en föreläsning.

Igår (onsdag) kom Åsa P förbi. Hon har spenderat en månad i Usa, så vi fick höra lite historier och avundas. Vi grillade och det blev ännu en gång himmelskt gott! Till efterrätt åt vi vattenmelon, färsk ananas och Ben&Jerry's!

Idag började dagen med en kort föreläsning och sen ett svettigt stepmuskelpass med Sofia! Det var hur varmt som helst i salen och det rann svett i alla pannor och på allas ryggar! Nu har jag nyss ätit lunch och tänker sätta mig på balkongen och plugga lite :) Jag njuuuuter av sommarvärmen!

Ikväll blir det vårstädning och grillning med gårdsrådet. Det blir roligt! Vi är ungefär 14 personer som kommer, vilket är en förbättring från förra våren då det bara var gårdsrådet + två till.

Ha det fint i värmen! Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar