måndag 12 september 2011

Att göra bilinbrott

Igår gjorde jag och Simon en utflykt till Skellefteå. Vi mötte upp Anna och Daniel, och vi såg Klungan tillsammans. En helt fantastisk show :) Det var så konstigt, roligt och väldigt märkligt, men oj så bra killarna i Klungan är! Det är svårt att förklara vad Klungan egentligen gör, och det är nog inte alla här som gillar dom, men det gör jag!


Men det jag förmodligen aldrig kommer att glömma med vår Skellefteåtripp var hur vi fick lov att bryta oss in i vår bil.

Vi har en fin, gammal bil där man måste låsa varje dörr manuellt. Ni vet, man måste trycka ner låspluppen på varje dörr. Jag tänkte vara snäll och låsa dörrarna åt Simon (eftersom jag trodde att han hade varit glömsk), och precis när jag smällde igen sista dörren hör jag han säga "Visst tog du ut bilnyckeln?". Nej, det gjorde jag inte. Där inne hängde nycklarna och hånlog åt oss. Med en extranyckel i Umeå och biljetterna inlåsta i bilen blev jag lite stressad.

Daniel körde oss till Coop Bygg där vi tänkte att vi kanske kunde köpa nåt för att få upp bildörren (eller slå sönder en ruta med).

Simon: Ehm... vi råkade låsa in våra bilnycklar i bilen...
Säljare: Det var ju inte så smart!

Eh, nej? Vad svarar man på det?

Hursomhelst så lyckades vi jag få upp dörren utan att slå sönder en ruta! Jag tänker inte skriva här hur jag gjorde (med risk för att någon utsätter vår bil för inbrott), men jag kanske ska börja extraknäcka som inbrottstjuv! :)

Idag har jag haft en riktigt rolig skoldag! Vi var ute i skogen och lekte lekar! :) Det blev kurragömma med dunk och en annan rolig lek där man skulle vakta skatter, plundra andra lags skatter och jaga varandras svansar. Just nu älskar jag universitetet! Det regnade hela tiden och jag blev dyngsur, men jag hade ett stort leende på läpparna ändå :)

Ikväll ska vi se filmen Jag saknar dig på bio. Jag både längtar och skäms lite... Det är så hemskt att höra pitebor prata på film! Nej, hä ä inte okej!

1 kommentar: