fredag 9 september 2011

Härliga fredag!

Jag och Simon går om varandra ganska mycket. Vi båda pluggar och Simon har varit iväg varannan kväll på nollning. De timmar vi har haft tillsammans har vi spenderat genom att tvätta, städa, laga mat, diska och träna. Det är ju självklart roligt att Simon nollas och att han har så roligt som han har, men samtidigt ser jag fram emot att få sitta och göra ingenting tillsammans. Eller att jag vinner över han i Excite Truck.

Vi insåg igår att vi är i behov av en tvättning. Efter lite planering inser vi att den enda lediga tvättiden (och när vi har tid) för tvätt var i morse 07.00. Klockan ringde och vi tvingade oss upp... Gäspandes och trötta gick vi över gården till tvättstugan, men där tog det stopp. Det gick inte att öppna porten. Det gick att stoppa i nyckeln, men det gick inte att vrida om. Typiskt. Vi fick vänta till bovärden började jobba, och vi ringde så fort klockan slog om till 07.30. "Jag ska fixa det så fort jag kan!". Klockan är 15 och det fungerar fortfarande inte...

Det blev ingenting av tvätten idag. Det finns tid imorgon 07.00, men det är ju ändå lördag...

Idag spenderade jag en och en halv timma på Iksu. Först AfroPowerDance, sen Core. Den som säger att Afro är "för enkelt" eller "man blir ju inte ens trött av det" kan inte ha testat på det. Jag kommer att ha en ordentlig träningsvärk imorgon! Jag hade helt glömt bort hur jobbigt det är att dansa till afrikanska trummor!

Det bästa med dagens Afropass var att jag stod bredvid en man, uppskattningsvis 60+, som körde järnet! Han skakade på höfterna som ingen annan. Jag blev så glad av hans energi och glädje. Han brydde sig inte alls om att han var ensam man och betydligt äldre än alla snygga, unga tjejer med dyra och tajta kläder. Hoppas att det finns fler människor som han! :)

Simon har farit iväg på nollning. Jag och mina kompisar från min nollning har tänkt nolla oss själva. Vi ska ha ett så kallat crossdressparty (killar klär ut sig till tjejer och tjejer klär ut sig till killar). Jag har ju turen att bo tillsammans med en kille, så jag ska låna lite kläder av han. Här får ni en bild av mig, Johan:

Jag skulle dock vilja ha en hatt!

Hur har ni det? :) Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar