söndag 4 september 2011

Sista dagen av ledighet

Igår var det ett år sedan flyttlasset till Umeå gick. Ett helt år sedan. Det är helt otroligt hur fort tiden har gått!

För ett år sedan visste jag inte om jag ville bli lärare, men nu kan jag knappt vänta tills jag är klar! Jag kände ingen som var i min nollning, men det visade sig att jag skulle träffa underbara kompisar där! Ikväll är det Simons tur. Han ska börja sin nollning och imorgon är även han en universitetsstudent. Jag hoppas att han också blir nöjd med utbildningen och att han träffar härliga kompisar! :)

Imorgon börjar jag min tredje termin. Det är galet. När jag har läst klart den här terminen har jag bara ett läsår kvar. ETT läsår. Det första läsåret gick hur fort som helst, så det känns som att det är om en vecka jag är klar.

Den kommande kursen jag ska läsa heter Naturkunskap, friluftsliv och hälsa. Det verkar vara en rolig kurs som kommer att ge mig många nya idéer. Vi kommer bland annat att få lära oss hur man kan använda lekplatser som läromedel. Spännande! :)

Brödet, kakorna, sylten och müslin som vi gjorde häromdagen blev supergott! :) Bara så ni vet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar