onsdag 21 september 2011

Tillbaka till framtiden

Eftersom förra inlägget handlade om saker som gör mig irriterad, har jag den här gången tänkt skriva om saker som gör mig extra glad! Jag har tänkt visa dessa saker med några bilder:

* Pluggmys.
För att göra plugget en aning mer attraktivt har vi satsat på att göra det mysigt. Så fort kurslitteraturen har åkt fram har mjukisbyxorna åkt på, te har bryggts och ljusen har tänts. Vem vill inte läsa om naturvetenskap och astronomi nu?











* Mejl från framtiden.
Hur fascinerande är inte det här? En morgon hade jag fyra nya mejl. Ett från blocket, ett från Simon, ett från mig själv (jag tipsade mig själv om en vinterkappa från halens...) och ett från okänd som skickades 1970! Till saken tillhör att mejlet gick inte att öppna eller raderas! Hm... Skumt, men jag fick mig ett gott skratt!











* Roliga toaletter.
Denna dubbeltoalett hittades på TC. Undrar vad man pratar om...?

Kan tillägga att det var på damtoan... Herrarna har ju pissoarer!











* Spenderarbyxorna.
I torsdags pratade jag med min mamma. Jag berättade hur duktig jag var som hade städat lägenheten, diskat, tvättat OCH låg före i pluggningen. Hon sa att jag skulle köpa mig något fint. "Okej", sa jag och drog på mig mina spenderarbyxor. Jag köpte mig ett regnställ, en vardagsrumslampa (okej, jag och Simon köpte den...) och en.... CYKEL! Jag har ett leende på läpparna varje gång jag sitter på den. Förutom när jag ska sätta mig på den. Jag har cyklat så mycket att jag har fått blåmärken på sittbenen. Men annars är den perfekt!


* Perfekta bilder.
Den här bilden är inte perfekt om man kollar på kompositionen, ljussättningen eller skärpan. Men den är perfekt för att det är en ögonblicksbild. Jag har länge väntat på att få ta en perfekt ögonblicksbild, och nu har jag äntligen lyckats! :) Dessutom blir jag alltid glad av Disa!










Snart ska jag iväg på ett pass Stepmuskel. Jag ska ladda mig full med positiv energi! Jag hoppas bara jag orkar cykla hem...

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar