onsdag 14 september 2011

Redrum

Det finns vissa saker som gör mig irriterad. Det finns stora saker, och det finns små saker. Idag har jag tänkt fokusera på de små, irriterande sakerna som gör mig liiiite irriterad.

Jag blir liiiite irriterad:
* när någon parkerar sin bil snett och hindrar mig eller någon annan att parkera i rutan bredvid.
* när jag är duktig och cyklar till röda rummet*, men inser att någon har varit omogen och gömt boken.
* när jag tänker på röda rummet, för då tänker jag alltid på engelska, dvs att jag alltid tänker "red room" när jag tänker på röda rummet.
* när jag tänker på red room (dvs röda rummet), för då tänker jag på "redrum". Ni vet, det lillkillen i The Shining går omkring och säger.
* när det är uppehållsväder när man är inne, men så fort man måste ut så börjar det spöregna.
* av att det regnar varenda dag.
* när man måste akta sig för att trampa på alla maskar som ligger ute på vägen.
* när någon lägger ett jättebra ord i Wordfued (alfapet på iPhone) och jag sitter med en massa oanvändbara konsonanter.
* när hundägare struntar i att plocka upp efter hunden.

Så. Nu tror jag att jag har fått ner allt.


Justja. Vi var ju och såg Jag saknar dig i måndags. Hurra för studentpriser på bio!

Först tyckte jag att filmen var... pinsam. Dåliga skådespelare (fast det var ju första filmen huvudrollstjejerna gjorde, så cred till dom!), överarbetat manus och ja... pinsam dialekt. Men oj. Jag blev helt tagen av filmen! Tårarna rann flera gånger om.

Det var en scen där flera ungdomar sitter kring en lägereld och en kille säger, med bredaste dialekten: "jå, men man måst jö såm hålla kåntakten...". De flesta i biosalongen kvävde ett fniss, och jag kände mig som en stolt pitebo!




*Röda rummet är ett rum på universitetsbiblioteket där ett exemplar av varje kurslitteratur ska finnas. Man får sitta där och läsa boken (gratis), men inte låna hem den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar