tisdag 6 september 2011

Oops!

När jag satte mig ner på huk insåg jag en sak...

...jag borde köpa mig nya byxor!

Annars är allt bra här! Nya kursen har börjat, och den känns rolig och framförallt givande :) idag spenderade vi förmiddagen i skogen med lite lekar! I slutet av kursen ska vi hålla i ett rollspel med olika aktiviteter för en årskurs 2. Åh, det är precis sånt här som jag älskar med mitt yrkesval! Tänk att få vara ute i skogen, låtsas att det finns vildar, elda korv, vara med underbara barn... och få betalt för det! :)

Det är så intressant med barn. De är så fascinerande! Ett barn kan titta på en sten och ha tusen frågor och uttryck; "varför glittrar den?", "varför är den här rund och den här taggig?", "den här stenen är sidenrak! (rak på sidorna)", "varför ligger den just här?", "undrar vad den här stenen heter?"... Ni fattar! Ibland önskar jag att jag var lika nyfiken som ett barn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar