tisdag 17 januari 2012

Fetmåndag och kabellös

Igår var jag supereffektiv när det gäller skrivandet på min skrivuppgift! Jag och Simon for till biblioteket klockan nio och satt där tills det var dags för lunch. Vid lunchen hittade vi några av Simons klasskompisar som också satt och skrev, så då satt vi med dom. Fyra sociologer och en lärare. Intressant.

Jag skrev, skrev, suckade, skrev, drack vatten, kissade, skrev och skrev. Vid femtiden insåg jag att jag nästan var klar med hela uppgiften. Jag har bara kvar en ynka liten uppgift där jag ska utvärdera mig själv, och jag menar... hur lång tid kan det ta? ;) Så den lämnade jag för den dagen.

När vi kom hem blev det en snabbmiddag och sedan storhandling. Vi är så grymt duktiga på att handla nu! Det säger bara svooosch så är vi klara och har handlat och planerat vad vi ska äta den närmsta veckan. Idag blir det pasta och tonfisksås. På matlistan har vi på fredagen skrivit med stora bokstäver: RESTAURANG. Då har jag lämnat in min skrivuppgift, Simon har lämnat in sin skrivuppgift och jag har skrivit min tenta. Det måste firas!

När vi handlade igår blev jag extremt sugen på en semla. Jag vågade knappt säga det till Simon, eftersom det är en månad kvar till fettisdagen. Men jag sa det, och det ångrar jag inte! Vi valde med omsorg och tog dom som verkade störst, saftigast och med mest mandelmassa. Jag kan berätta en sak för er... Semlan var underbar!

I lördags köpte vi ju en skrivare, så Simon började koppla ihop den igårkväll. Allt var nästan klart, det var bara en liiiten, liiiten kabel som skulle fästas mellan skrivaren och datorn, och vi kunde inte hitta kabeln! Den var som försvunnen! Vi läste instruktionerna och hoppades på att man inte behövde kabeln, men det visade sig att den var väldigt viktig. Till slut gick jag in på Clas Ohlsons hemsida och letade fram produktbeskrivningen av skrivaren. På en liten text längst ner kunde jag läsa "Obs, kabel medföljer ej!". Men va? Det stod ingenstans på kartongen, ingenstans i butiken, och vi frågade till och med en som arbetade på Clas Ohlson om hjälp inför köpet, men hon sa ingenting om att vi var tvungna att köpa kabeln. Jag tycker att det är dålig service. Vi köpte ju skrivaren för att vi skulle slippa fara fram och tillbaka, men nähä, nu måste vi fara till stan igen för att köpa den där himlarns kabeln.

Så enkelt det hade varit för Clas Ohlson att ha en liten korg med kablar och skylten "du glömmer väl inte att köpa med en kabel?". Nej, nu får dom två besvikna kunder istället.

Nåväl. Nu på förmiddagen ska jag skriva klart skrivuppgiften och sedan ska jag plugga inför tentan som är på fredag. Det verkar aldrig ta slut!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar