tisdag 24 januari 2012

Tjo!

Det här är min blogg, och alltså får jag skryta hur mycket jag vill!

Jag börjar med att skryta om att jag fick vg på tentan!! Vi har jättebra lärare (i mattedelen, i den didaktiska delen är läraren inte så bra) som rättade tentorna direkt, och alldeles nyss fick jag veta mitt resultat. Jag pluggade nästan ingenting och trots det fick jag bäst resultat i klassen och bara ett ynka poäng från full pott. Det måste betyda att jag faktiskt är bra på matte. Nu håller jag tummarna att jag får godkänt på skrivuppgiften.

I förrgår pratade jag med min fina vän som bor på Irland. Vi planerade vår weekend, och det känns att det inte är länge kvar innan vi sätter oss på planet mot Dublin. Vi ska ta en dagstur till västra sidan av Irland där vi ska se Cliffs of Moher, vi ska besöka Guinessbryggeriet, vi ska sitta på härliga pubar och vi ska njuta!

 Idag är det återigen plugg som gäller. Men med tanke på tentaresultatet och den kommande resan, så känns inte plugget så himla jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar