fredag 13 januari 2012

Fredag den trettonde

Dagen visade inte sin bästa sida i morse. Jag hade varit på toaletten och skulle tvätta händerna. Då råkar jag slå iväg tandkrämstuben, men mirakulöst nog lyckas jag göra en ninjafångst innan den når golvet. Tyvärr så slog jag istället omkull koppen med våra tandborstar så dom flyger iväg, studsar i väggen och ner bakom badkaret.

Sedan skulle jag koka kaffe. Jag fyllde perkulatorn med kaffepulver, men vid sista måttet så får jag ett parkinsonryck och välter ut hela måttet på den fuktiga diskbänken. Andas lugnt.

Sedan var det Simons tur. Han skulle ta müslipaketet, men det slant och flög ner på golvet. En djup suck och sen sa han "äh, jag plockar upp det sen". Istället skulle han trycka ner två bröd i brödrosten, men ett hamnar utanför rosten och ner på bänken. En ännu djupare suck hördes och jag kvävde mitt fniss.

Disa gick fram och nosade på flingorna som låg på golvet, och Simon undrade om hon kanske ville ha lite fil till flingorna. Så hällde han en klick fil på golvet, och det tog inte många minuter innan filen och flingorna var uppätna av katten. Helt otroligt att hon var så kräsen när hon var unge, men nu äter hon vad som helst!

Nu sitter jag med två kompisar och pluggar. Det går framåt, men det är mycket kvar. Jag längtar så otroligt mycket till nästa fredag, för då är den här kursen över. Skrivuppgiften är inlämnad och salstentan är skriven. Då ska jag låsa in mig i lägenheten, dra på mig mjukiskläder och spela Zelda hela helgen lång! Det blir inte illa :)

 På tal om ninjor:
Jag vet egentligen inte varför, men jag tycker den är så töntigt rolig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar