söndag 29 januari 2012

När matte och husse är borta dansar katten på bordet

Disa vet att hon inte får vara på något bord i lägenheten. Inte diskbänken eller spisen för den delen heller. Men ibland upptäcker vi spår som tyder på att hon har varit lite olydig. En gång hade vi till exempel gjort tonfisksås, och lämnat tonfiskburkarna på diskbänken. Morgonen efter låg en burk på golvet i köket och den andra burken låg på vardagsrumsgolvet. Ibland händer det att vi hittar påsklämmor på golvet, även om vi vet att dom låg på köksbordet.

Igår skulle jag och Simon iväg på en liten resa. Vi skulle vara borta lite drygt ett dygn, så vi lämnade några godsaker åt Disa här och var på golvet. Men, vi ville se om hon skulle vara lydig, så vi testade henne litegrann. På ett bord lämnade vi en assiett med några klickar mjukost (som hon älskar!). Vi skulle se om hon kunde motstå frestelsen. Men när vi kom hem idag ser vi att assietten är totalt renslickad. Det finns inte ett spår av mjukost kvar på tallriken och nu vet vi att när matte och husse är borta, då dansar katten på bordet.

I fredags begav jag mig till polisstationen för att förnya mitt pass. Jag hatar att ta passfoto, och jag hatar att skriva namnteckningen. Förra gången blev det ganska lyckat, förutom att jag råkade skriva Jemmy Maklund. Den här gången tänkte jag få det bästa passet mitt nordiska öga någonsin skådat. Men, det blev nog det fulaste pass jag haft. Jag ser trött och sur ut, och den sneda handstilen ser ut som en tioårings som precis har lärt sig att skriva skrivstil.

När jag kom hem tog jag några egobilder för att visa för mig själv att det är passkameran som gör att man ser trött och sur ut, och att jag egentligen inte ser ut så. Min fotosession slutade med att jag tog en bild för att visa hur långt hår jag har fått!

Här är en bild från oktober 2010:

Här är en bild från januari 2012:

När jag tittar på bilderna så inser jag hur mycket jag trivs med att vara brunett! Speciellt nu över vintern :)

Ikväll ska jag och Simon se Unknown, en film med Liam Neeson. Den verkar lagom söndagsspännande. Hoppas ni har det bra! Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar