tisdag 21 maj 2013

Just nu...

Lyssnar jag på: Intromusiken av Simpsons som är på tvn. Fast nu slog Simon av tvn... och nu lyssnar jag istället på hur han diskar! 

Läser jag: Jag blandar mellan nuvarande kursböckerna Miljödidaktik och Utveckling som frihet och kommande kursbok Fysik i vardagen. Plockar fram Harry Potter-böckerna lite då och då och gluttar på dom. Funderar om jag ska ta mig tid att läsa igenom dom igen...

Planerar jag att se: Säsong 3 av Game of Thrones! Jag är sugen på att gå på bio, men det går ingen film som lockar.

Vill jag köpa: Ballerinaskor, bröllopsklänning (ej brudklänning!) och tillhörande pumps! Ska gå på klänningjakt i veckan :)

Borde jag: Städa, tentaplugga och färga håret. 

Blir jag trött på: Kursen jag läser just nu! Jag vill bara ha den avklarad! Varje gång jag öppnar kurslitteraturen så känner jag hur all energi går ur mig.

Blir jag peppad av: Solen! Jag får energi! Dessutom blir jag peppad av mig själv när jag gör saker :) Haha! Men som igår - när jag låg i sängen kände jag att jag ville träna igen! Jag blev så peppad av mig själv att jag tog mig tid att träna!

Längtar jag efter: Sommarledighet, bebismys, Nissebus, grillmiddagar på altanen, piggelin, Rhodos och ett glas cocacola.

Blir jag ledsen av: Att se nyheterna. Känns som att det bara händer elände i världen... Tornadon, den försvunna 20-åringen, misshandlade barn... 

Äter jag helst: Mango- och passionsfruktsorbet! Testa den! Den är SÅ god!



Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning: När det är dags för bröllopet där vi ska vara värdpar! Så stort, ärofyllt och väldigt spännande! Har aldrig gjort något liknande förut. Ska bli grymt roligt, men som sagt - spännande!

Är jag stressad över: Att tiden går för fort! Det finns så mycket jag vill göra innan det blir sommar! Ta till vara på tiden med vännerna, fixa inför bröllopet, hitta klänning, den kommande tentan...

Drömmer jag om: I natt drömde jag om Rhodos, strandpingis och även en bilolycka. Blandade drömmar... I natt hade jag svårt att sova. Drömde bland annat att Disa hade en grå liten kattunge. Supersöööt! Men ungen kissade i sängen hela natten, så när jag vaknade var jag tvungen att dubbelkolla så att det inte var en sanndröm. Ja, alltså, så att inte jag, Disa eller Simon hade råkat kissa i sömnen...



Blir jag nostalgisk av: Idag satt jag ute och pluggade i solen. Ett hus bort ser jag två killar bära ut en tv genom fönstret. Sen tar dom ut tvspel och solstolar. Sen sätter dom sig ner och börjar spela fifa! Hur skönt som helst! Varför gör detta mig nostalgisk då? JO, för när jag och Malin var små var vi också så väldans uppfinningsrika! Vi har också tagit ut tvn, tvspel och vhsspelare! En gång när vi skulle tälta på Malins gård så drog vi en massa förlängningssladdar så vi kunde se Pocahontas i tältet samtidigt som vi mumsade på mariekex... Minns det än idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar