måndag 20 maj 2013

Sol, maskrosor och jag bara rullar fram!

Nu är det nästan två veckor sedan jag skrev, så det är väl på sin plats att skriva några rader. Varför har denna tystnad uppstått?

Jo, jag har helt enkelt varit alldeles för upptagen med att leva! Den här sista veckan som har bjudit på underbart väder har jag ägnat åt att grilla god mat, umgås med vänner, pluggat, jobbat, varit på polishögskolans öppet hus, njutit... Allt detta utomhus!

Jag mår så fantastiskt bra när vädret är så underbart. Det känns som att nästan ingenting kan stoppa mig. (och då kommer jag utsökt att tänka på denna godingen!). 

Jag och Simon ska vara värdpar på ett bröllop i början av juni. I helgen har vi fixat klart bröllopshäftet! Det har varit så roligt att se hur det har vuxit fram, hur våra tankar har ändrats och det som kändes konstigt i början känns nu som en självklarhet! Hoppas bara brudparet blir nöjda ;)

Igår låg vi ute heeela dagen! Från tio på morgonen till sju på kvällen! Såhär underbar var vår middag:


Bulgursallad med stekt halloumi, rostade cashewnötter, dressing och varma baguetter. Detta avnjöts i kvällssolen. 

Idag har jag föreläsning klockan 13-16, men jag överväger starkt att strunta i den och läsa boken föreläsningen handlar om istället. Ute, alltså. Mitt hjärta säger att jag borde ta till vara på alla soliga dagar, njuta och inte stänga in mig i en deprimerande, dåligt ventilerad föreläsningssal. Min hjärna (och mina solbrända armar) säger att jag borde fara på föreläsningen... jag kan ju missa något viktigt!



En annan sak jag tänker på är hur fina bilder man kan ta med mobilen! Som maskrosbilden! Den tog jag hastigt igår. Jag såg ingenting på skärmen eftersom solen sken, men se på tusan hur fin den blev! Många klagar på hur dålig kamera iPhone har, men jag tror minsann det beror på fotografen ;)

Och en sista sak jag tänker på... Hur kan man bli suuuperröd på ena sidan av armarna, lite på bröstet och ingenting i ansiktet? Det är ju i ansiktet man vill vara rödrosig! Inte på halva armarna...

Nu ska jag ta mitt pick och pack utomhus! Solen väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar