fredag 4 oktober 2013

En enkel biljett till Island, tack!

Nu har det blivit verklighet. Jag står här med bokningskvittot av en enkel flygbiljett till Reykjavik.

Det känns så fantastiskt, spännande, oroväckande, längtansfullt och otroligt. Jag kan fortfarande inte förstå att jag kommer att bo i ett helt annat land alldeles ensam. Eller, inte helt ensam... jag har ju ett par hundra tusen invånare och min au pair-familj, men ensam på så sätt att ingen följer med mig på mitt äventyr. Kommer bli en upplevelse utan dess like.

Jag fick en video skickad till mig, och när jag såg den så började jag nästan gråta. Den var så vacker och jag blev så lycklig över att jag har fått chansen att uppleva det som visades på riktigt. Men samtidigt blir jag lite nervös, rädd och ledsen när jag tänker på att jag kommer vara ifrån Simon, Disa och resten av min familj i ett halvår!

Kolla på videon här!

Om en månad är jag i Dublin. En månad efter det är det andra advent. Ytterligare en månad efter det är det 2014. Och en månad efter det är jag på plats i Gardabær och har varit det i två veckor...

Tiden går och snart kommer jag väl skriva "tänk att det var ett år sen jag flög till Island!".

7 kommentarer:

  1. Du är modig du. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack! Men jag hade inte gjort det här utan all uppbackning och hejarop som jag har fått!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Ska du åka som aupair till island? Vilket datum åker du isf? Åker själv dit i januari som aupair men är aningen nervös över att inte veta om en enda som är där som aupair! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hej! Vad glad jag blir! Ja, jag åker till Island den 24 januari! När åker du? Jag är också lite nervös över att vara ensam au pair!

      Radera
  4. Jag åker den 3 januari, sen stannar jag till omkring 15 juli :-) vad för sorts familj hamnar du hos? Och vart bor dom? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska vara hos en familj i Gardabær som ligger ganska nära Reykjavik. Det är fyra barn som är mellan 13 år och 6 månader, och jag kommer alltså ta mest hand om den yngsta. Har du någon mailadress, facebook eller skype där vi kan fortsätta ha kontakten? :) Kan vara skönt att få dela med sig av sina isländska upplevelser med någon som är med om samma sak. ...eftersom vi verkar vara ganska ensamma som aupairer på Island! :)

      Radera
  5. Absolut det är bara att söka på facebook efter Tina Lind har även en skype där jag heter ttinalind :-) ja precis vi verkar ganska ensamma som de verkar som haha :-)

    SvaraRadera