tisdag 29 oktober 2013

Jag är på väg...

* att skriva min sista examinationsuppgift. Om man inte räknar examensarbetet då! 

* till Dublin! Åh vad jag längtar efter Simon nu. De senaste nätterna har jag drömt hur jag går ner för en trappa och där nere står Simon (Jag vet inte varför det är just en trappa... någon som har läst Freud som vill tyda? Pappa...?). Jag bokade alldeles nyss flygtaxi. Fredag morgon 05.40 startar min resa! 

* att koka massvis med sylt! Jag kokade för ett par veckor sedan, men det tog slut ganska fort. Nu när jag håller på att tömma kylen inför Dublinresan så blir det lite frysmat. Har en hel del pannkaka att äta, och det går ju inte utan lingonsylt!

* att driva mig till vansinne. Har noll motivation att skriva min sista skrivuppgift. Hur ska det gå att skriva en 15 hp-uppsats - helt själv? 

* att sticka mig en halsduk! Jag började igår. Satt vid köksbordet med en tekopp och lyssnade på P3 dokumentär. I morse såg jag på nyhetsmorgon, drack en kopp kaffe och stickade. Såg hur min framtid kommer se ut. Dock har jag väldigt ont i höger pekfinger på grund av min stickningsteknik. Hoppas att det går över!

* till Island. Varje gång jag tänker på det eller pratar om det så pirrar det i magen. Det är 87 dagar kvar, vilket är ganska länge, men det känns så snart! Sen när jag tänker på att jag ska fira min födelsedag, Simons födelsedag, spendera påsken och våren där borta så känner jag bara "nej, nej, vad har jag gett mig in på?". Det är väl det som känns jobbigast just nu. Om knappt två månader kommer Simon hem igen, men då åker jag om tre månader! Men oj vad jag längtar ändå!

* att förgifta mig själv med mina matlagningskunskaper. Jag skulle laga korvstroganoff igår. Löken var slut, men jag tänkte "hur viktig kan lök vara?". Det visade sig att den är väldigt viktig. Sen hällde jag i grädde, men den verkade ha varit fryst... Så det var bara att kasta allt och steka lite (färdiga) köttbullar, grönsaker och äta till min bulgur. Lite torrt och tråkigt.
Nu när jag har skrivit den här listan och tänkt på vad jag är på väg, så har jag fått denna fantastiska låt på hjärnan:

Jag utmanar er att se från början till slut! Med volym såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar