torsdag 14 oktober 2010

Andra saker under mina skor...

För er som inte har hört Jumpers stora hit - här är den! Tapetklister under mina skor...

Det finns många saker jag gillar med Umeå och umeborna!
För att nämna några:
* Staden dör inte klockan sex som Piteå vissa andra städer gör
* Bussarna går ofta och på kvällarna
* Det är nära till allt
* De allra flesta umebor jag har träffat på är trevliga
* Umeborna klottrar inte på toaletterna
* Busschaufförerna är trevliga (!)

Det finns dock en sak jag stör mig väldigt, väldigt mycket på. Och det är umebornas lathet när det gäller hundbajs!

Vår granne som bor ovanför oss har en väldigt söt hund. Men bara för att jag tycker att hunden är söt, betyder det inte att jag vill ha hundens bajspåse vid ytterdörren... Grannen är duktig som tar upp bajset och sätter det i en påse. Grannen är duktig som bär med sig bajspåsen den resterande promenaden. Grannen är duktig på att 'glömma bort' att slänga bajspåsen och därför lämna den vid ytterdörren. Tack!

Jag har alltid tyckt att det är otroligt dåligt att plocka upp bajset i påsen och sedan lämna påsen ute. Den förmultnar ju inte... Det är bättre att lämna det på marken och låta naturen göra sitt.

Fast... Jag är inte så säker på att jag tycker så längre... För andra gången på en månad har jag lyckats trampa i hundbajs. Två gånger på en månad! Det är ju oftare än en fyra-åring... Snälla, snälla (hoppas att den feta stilen, kursiveringen och understrykningen visar att jag verkligen menar SNÄLLA!) plocka upp hundbajset från marken och släng påsen i en hundlatrin/soptunna!

Tack för mig och förlåt för alla gånger jag skrev ordet bajs.
Ha det skitbra! (hehe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar