onsdag 20 oktober 2010

Smarta saker

När klockan var 07.10 stod jag i busskuren och insåg en sak... Jag hade långkalsonger, det var kallt, jag hade halsduk, vantar och mössa, det var mörkt och framför allt - det snöade. Det är snart vinter.

Jag väntar fortfarande på att den sista sommarvärmen ska komma så man kan gå en vecka utan jacka. Jag insåg alltså att jag har längtat tillbaka till sommaren så mycket att jag knappt har njutit av hösten! Bäst att börja njuta nu :)

Eftersom jag har tystnadsplikt då jag har praktik kan jag inte berätta så mycket, men jag trivs! :) Klassen är jättefin och lärarna verkar väldigt duktiga och eleverna har stor respekt för dem. Det är precis sådant som får mig att vilja bli världens bästa lärare!

Igår fick min handledare lära sig hur de ska använda deras SmartBoard som de nyss fick installerad. Idag var det min tur att lära mig. Den är så otroligt häftig och det känns roligt att jag får vara med om denna revolution (ja, jag kallar det för revolution) inom skolvärlden.

För er som inte vet vad en SmartBoard är - här finns en introduktionsfilm: SmartBoard

Hoppas att ni har det bra! Kramar!

2 kommentarer:

  1. Vi har smartboard men jag är för osmart själv för att få den att fungera bra. Tacka vet jag OH-blad.

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående talare. :) Kul att ni kommer idag Jenny! Saknar dig!

    SvaraRadera