tisdag 26 oktober 2010

Piteå igen

Nu är jag hemma i Piteå igen :)

Var ju här i helgen, men for tillbaka till Umeå på söndagskväll. Planen var att vara i Umeå måndag och tisdag (eftersom jag hade en lektion på måndag och en föreläsning på tisdag) och sen komma tillbaka till Piteå på tisdagkväll eller onsdagsmorgon. Men väl framme i Umeå får jag veta att tisdagens föreläsning ska vara på fredag istället, så jag hoppade helt enkelt på bussen mot Piteå ännu en gång.

Så nu sitter jag här i villan och försöker få arbetsro. Det går sådär. Ska skriva en rapport om det jag har observerat under VFUn och ska hitta minst tre vetenskapliga artiklar att referera till. Suck. Jag hoppas att inspirationen kommer till mig i natt och att jag kan skriva direkt jag vaknar imorgon :)

På bussen igår såg jag The Prestige (riktigt bra film!). Jag hade jackan som ett täcke, datorn i knät och hörlurar i öronen (som är extra bra på att stöta bort ljud utifrån). Jag var helt inne i filmen och precis när det var som mest spännande känner jag en hand på min axel. Jag hoppar till litegrann och ser att det är bussvärdinnan som frågar om jag vill köpa något. Lite generad svarar jag "nej, tack" och märker att alla i bussen vänder sig för att titta på mig. Jag hade tydligen haft hörlurarna i öronen och inte uppfattat att jag svarade ovanligt högt...

Ha det fint! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar