tisdag 5 oktober 2010

Seminarium, tentaplugg och storm

Idag var det dags för ett seminarium. Ett ganska stort (hittills!), med många och svåra frågor. Trots att jag kände mig hur oförberedd som helst, gick det väldigt bra :) Jag trivs verkligen med att få sitta i en grupp och diskutera det man har läst. Jag lär mig så mycket!

Efter seminariet var vi fem stycken ur klassen som tänkte sitta och jobba med instuderingsfrågorna inför tentan (som är på fredag). Efter fyra timmar hade vi gjort 6 frågor. 15 var kvar. Eftersom vi var så trötta i huvudet och fick knappt någonting gjort i slutet, bestämde vi oss för att träffas imorgon igen.

Det är skönt att få gå igenom frågorna med några andra. Man repeterar allt på ett annat sätt och får en bättre struktur. Dessutom vet jag nu vad jag kan och vad jag borde plugga mer på :) Hade jag varit ensam med frågorna hade jag inte haft en susning om vad jag kunde. Så det känns skönt :)

För er som inte vet - att bo där vi bor, innebär att det är uppförsbacke nästan hela vägen hem från universitetet. Förutom en härlig nerförsbacke bredvid sjukhuset! Men idag var det nästan storm här i Umeå. Och när man cyklar har man ju alltid motvind... Så pappa, nu vet jag också hur knäckande det känns att behöva trampa i en efterlängtad nerförsbacke!

Hoppas att ni har en härlig höstdag och inte blåser bort! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar