söndag 31 oktober 2010

Tvätt, plättar och utklädnad

I fredags upptäckte vi att vi hade ett tvättberg som heter duga, och ingen tvättid... Vi sprang ner till tvättstugan och bokade första bästa tid. Det vill säga 07.00 på lördagsmorgonen!

Så klockan sju på lördagsmorgonen stod jag i tvättstugan med mjukiskläder, oborstat hår och trötta ögon, och sorterade tvätt. Något som jag inte trodde att jag skulle tänka var "det här var ju mysigt!", men det gjorde jag. Det var alldeles tyst och mörkt ute, och det enda som lät i den varma tvättstugan var surret från alla maskiner och mitt trallande.

När tvätten var ren, torr och vikt gick jag och började grädda plättar. Jag kommer ihåg det enkla plättreceptet: 2, 4, 6 :) Jag väckte Simon med ett sms där det stod "Kom och ät frukost medan plättarna är varma!" och snabbt hörde man hur han sprang upp ur sängen med ett stoooort leende. Vi åt plättar med nutella, glass och hallonsylt! En riktig nyttofrukost med andra ord ;)

Efter några timmar med plugg bestämde vi oss för att fara på mitt livs första halloweenparty! Det finns ett uteställe som heter Corona, och de hade gratis inträde för de utklädda fram till midnatt. Eftersom vi aldrig hade varit där tidigare och det var gratis inträde (det är alldeles för dyrt annars), passade vi på att åka dit.

Simon bestämde sig för att klä ut sig till ett spöke, och jag valde att vara mumie :)

 Kom ihåg till mig själv: Det behövs väldigt många toalettrullar för att täcka en hel kropp!
Kom ihåg till mig själv 2: Toalettpappret går sönder när det blir blött. Det är alltså ingen bra idé att gå ut i regnet när man är inlindad i toalettpapper.
Kom ihåg till mig själv 3: Tänk igenom saken innan du bestämmer dig för att vara mumie. Det är inte lätt att gå på toaletten (plus är dock att du har papper med dig ifall det tar slut på rullen!)...

Nej, efter cirka en timma som mumie bestämde jag mig för att sadla om. Jag blev en bov istället! :)
Här är en bild på mig och Angelica inne på Corona. Jag nämnde ju att de hade gratis inträde fram till midnatt. Gissa när vi kom in? :) Jo, klockan 23.58 passerade vi ingången! Det är vad man kallar timing!

Idag blir det mer plugg och förhoppningsvis ett träningspass på Iksu! :) Ha det fint allihopa!

Visst har ni kommit ihåg att ställa om klockan? ;)

3 kommentarer:

  1. Plättarn var underbara;) tack igen älskling!

    SvaraRadera
  2. Jenny, kan inte du och jag bo ihop? Jag vill också vakna av såna sms.... :) (Ps. Snyggo!)

    SvaraRadera
  3. ÅsaP1/11/10

    vilken härlig frukost!

    SvaraRadera