söndag 3 oktober 2010

Önskelistan

I början av december brukar frågan "Vad önskar du dig i julklapp?" dyka upp. Ju närmre julafton - desto fler frågor. Därför tänkte jag skriva här på bloggen så fort ett julklappstips dyker upp. Smart va? :)

Förra helgen planerade jag och Simon att äta en våffellunch på söndagen. Vi längtade och längtade (och köpte till och med grädde och sylt till helgens stora händelse) och på söndagsmorgonen var vi så lyckliga över att det var våffelsöndag, så det var nästan lite pinsamt. :P

Vi gjorde en smet, värmde upp våffeljärnet och spelade yatzy (vi har faktiskt startat en turnering... Inspirerade av Anna och Daniel) medan vi väntade på att våfflorna skulle bli gräddade.

När våffeljärnet visade att våfflan var klar blev vi väldigt besvikna. Våfflan var ju alldeles platt, geggig och flottig.

Så - Ett nytt (eller gärna ett gammalt och beprövat) våffeljärn önskas :)

Vad önskar ni er?

4 kommentarer:

  1. Till julklapp önskar jag att du och Simon övar in och visar den här biten för mig: http://www.youtube.com/watch?v=RTJANr7SCeU

    SvaraRadera
  2. Tomas4/10/10

    ... och jag förväntar mig att du övat in det här:

    http://www.youtube.com/watch?v=IOyEw9bT8yQ

    SvaraRadera
  3. Tomas - "önskar", menar du väl?

    SvaraRadera
  4. Ni kan ju alltid önska... ;)

    SvaraRadera