onsdag 23 februari 2011

Dagar för mig själv

Efter en hektisk vecka med massvis med plugg bestämde jag mig för att ta några dagar och bara tänka på mig själv.

När jag blev medlem i Bodyshops kundklubb fick jag massor av bra erbjudanden! Jag fick ett ta tre - betala för två-erbjudande, en gratis sminkrådgivning och hundra kronor i presentkort när jag fyllde år! I julklapp fick jag ett presentkort på Make Up Store, där jag skulle få gå på en sminkrådgivning och sedan ta varor för 500 kronor. TACK! Och av min söta pojkvän som tycker att jag är alldeles för snål, fick jag ett presentkort på Twilfit, så jag kunde köpa mig en rejäl bh som passar mig perfekt!

Så, igår hade jag bokat en sminkrådgivning på make up store :) Men innan det ägde rum ägnade jag mig åt presentkort-shopping! Den bästa sortens shopping enligt mig... Jag började med Bodyshop (min favoritbutik för tillfället!). Där köpte jag två bodybutter och en parfym, men eftersom jag hade ta tre - betala för två-erbjudandet så fick jag den ena bodybuttern på köpet (värde 165 kronor)! Dessutom var det så fiffigt att det var ett erbjudande att om man handlade över 450 kronor så fick man en stooor duschtvål (750 ml) på köpet (värde 270 kronor)! Passande nog handlade jag för 460 kronor...! Katchiiiiing!

Senare gick jag till Twilfit där jag provade bh efter bh. Jag fick experthjälp, och det var väldigt behövande eftersom jag tidigare bara har köpt budgetvarianter på H&M och Lindex. Med risk för att bli alldeles för privat nu... Jag ändrade storlek från 75C till 70DD...! Helt otroligt! Aldrig att jag kommer att köpa en bh på H&M eller Lindex igen! Den som jag hade bestämt mig för passade perfekt och jag ville aldrig ta av mig den igen! Jag valde en Calvin Klein, så det var första märkes-bhn jag någonsin köpt. Dyrt som tusan, men otroligt värt det! Speciellt när man får det gratis... :) Tack min älskling!

Efter ett lyckligt köp på Twilfit gick jag vidare till Make Up Store där en sminkrådgivning väntade :) Det kändes riktigt lyxigt att få sitta i sminkstolen och bli ompysslad! Jag fick tillochmed mina ögonbryn noppade! Jag valde att få en vardagssminkning, fast lite tillpiffad som jag även kunde använda till festligare tillfällen :) Hon valde färger som passar mig och jag blev hur nöjd som helst!


Efter sminkningen köpte jag en concealer, en tillhörande pensel, en puderfoundation och en tillhörande borste :) Jag provsminkade mig själv här hemma i morse, och oj vad bra smink jag har köpt! :D Dessutom berömde tjejen som sminkade mig min fina hy :) Det kändes jättekul att höra, eftersom jag är så fruktansvärt dålig på att smörja in ansiktet.

Idag fortsatte mitt lyx! Klockan fyra hade jag bokat in en sminkrådgivning på Bodyshop (återigen - gratis!). Bland det första tjejen sa var "Åh, vad roligt att få sminka dig med din fina hy!" Gissa om jag började rodna? ;) Det var återigen jätteroligt och jag lärde mig massor nya saker, även om det kändes som att jag hade lärt mig allt igår! Även denna tjej tyckte att jag passade i bruna toner, så sminkningen gick i den stilen :) Jag blev lika nöjd denna gång!


Under pågående sminkning kom det fram en kollega till tjejen som sminkade mig och frågade om hon fick känna på min kind. Även hon tyckte att jag hade en otroligt fin hy och sa att jag liknade en persika "Fast ta det som en komplimang!". Efter sminkningen stod jag och kollade in lite smink som jag hade på mig, och då kom en tredje person på Bodyshop (hon var nyanställd och höll på att lära sig sminkning) som ville kolla mina ögonlock. Jag blundade och hon var så avundsjuk på mig som hade en sån fin sminkning... :) "Och nu när jag inte bara kollar på dina ögon så ser jag ju hur fin hy du har!" Haha, vad var det för någon rådgivning jag hade gått till? Berömma-kundernas-fina-hy-rådgivning? Hursomhelst blev jag otroligt glad! 

Lyxigheten fortsatte även här hemma ikväll! Vi lagade laxsoppa och mös framför tvn. Det var längesen sist, och det kändes så mysigt och härligt att få slappa med den man gillar :) DET är vardagslyx!

Jag hade tänkt göra en liten recension om sminkrådgivningarna, så håll i hatten!
 
Make Up Store:
+ Hon berättade om allt hon gjorde, varför hon gjorde det och hur jag ska göra när jag ska sminka mig hemma
+ Det var pedagogiskt
+ Riktigt bra smink som sitter där det ska
+ Man får ta smink till samma värde som rådgivningen kostar (alltså 500 kronor)
+ Brynplockning ingick

- Ingen presentation... Jag vet inte ens vad tjejen hette
- Hon hjälpte andra kunder samtidigt som jag blev sminkad, vilket är okej för min del... bara man frågar först!
- Dyrt


Bodyshop:
+ Presentation direkt! De frågade tillochmed om jag ville ha kaffe eller te - DET är service!
+ Analys av min hud och mina färger
+ Hon tog sig tid för att sminkningen skulle bli perfekt
+ Spännande sminkning där hon blandade fem olika nyanser
+ Billigt (150 kronor, fast gratis första gången som medlem)

- Man får ej ta varor för summan (men vad kan man egentligen vänta sig?)
- Sminket sitter inte lika bra

Summan av detta: Jag är grymt nöjd över båda! Jag har lärt mig hur mycket som helst :) Mitt personliga intryck är att Bodyshop hade bättre kundservice, men det beror förmodligen på vem som sminkar en. Men det var roligt att få välja varor som passar mig på Make Up Store, och det är en perfekt present att ge bort (och framförallt att få)! Ska jag göra enbart en sminkning igen så väljer jag Bodyshop, men har jag valt ut varor på Make Up Store tidigare som jag vet kommer att kosta mer än 500 så bokar jag in en rådgivning där och får den på köpet! :)

Nu ska jag krypa ner i soffan där Simon ligger och sover :) Jag har pratat väldigt mycket i sömnen inatt, och jag vaknade av att jag slog stackars Simon, så han är värd några extra kramar ikväll!

Ha det fint! :) Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar