torsdag 17 februari 2011

Fjärilar i magen

Klockan halv ett idag har jag min första muntliga tenta. Jag är supernervös! Trots att jag har suttit alla timmar vi har fått till förfogande (man ska inte plugga under helgen) känner jag mig inte redo. Räcker det här? Svamlar jag? Förstår dom vad jag menar när jag säger såhär? Svävar jag ut för mycket eller håller jag det för kort? Aaaaah....Jag vet inte!!!

I natt har jag sovit dåligt. Olika metoder, författare, teorier och sånt har snurrat i mitt huvud och jag fick säga åt mig själv på skarpen att släppa tentan för några timmar. Det gick sådär... Vid halv fem kunde jag slappna av då jag satte mig i köket och drack lite vatten och fick rensa tankarna. Klockan åtta steg jag upp, så jag har sovit ordentligt i sisådär två och en halv timma. Kanske inte det bästa när man har en tenta att fokusera på.

När jag har haft min muntliga tenta går jag direkt till biblioteket för att skriva på min hemtenta som ska in imorgon. Har redan packat med middag, så Simon får lov att äta hemma själv (igen). Det är vid sådana här tillfällen jag vill jobba åtta till fem och sedan vara ledig på kvällen. Visst, vi studenter ska bara plugga åtta timmar per dag, men det är svårt att släppa det på kvällen när man inte vet om det man har skrivit är nog bra...

Jag ser fram emot imorgonkväll. Då är muntliga tentan gjord, hemtentan inlämnad, jag är hemma i Piteå och jag har absolut inget plugg jag borde göra.

Annars finns det inte så mycket att berätta eftersom jag för tillfället spenderar hela mitt liv på universitetet... Men det blir bra till helgen! :)

Ha det bra och tänk på mig klockan halv ett! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar