onsdag 9 februari 2011

Det finns en baktanke med den här rubriken

Trots att jag inte har gurglat saltvatten, svalt vitlöksklyftor eller druckit whiskey med vitlök så är jag absolut på bättringsvägen! Tack för alla krya på dig och lyckotankar. Det är säkert därför jag håller på att bli frisk! Peppar, peppar ta i trä...


Här håller vi på att baka för fullt. Detta görs av några enkla anledningar:

* Födelsedagsfika på fredag med några kompisar
* Det som blir över ska vi fika på lördag med Anna, Daniel och förmodligen någon fler
* Vi har pratat länge om att baka upp ett lager med kakor
* Det är gott!

Det som har gjorts hittills är kokostoppar (som jag nämnde här), cookies och kolakakor :) Vi har såklart tjuvsmakat på allt. Men det hör liksom till!


Här kommer några bilder på trerättersmiddagen:


För ett bra tag sedan köpte vi en taklampa till vardagsrummet. Det är så mörkt när man ska städa eller spela spel, så därför har vi köpt en till. Det både jag och Simon är duktiga på är att köpa något, packa upp saken och sedan lämna framme förpackningen/påsen. När förpackningen (kartongen i det här fallet) har legat framme ganska länge har det blivit så att vi inte ser kartongen längre. Den tillhör inredningen...


Disa njuter av vår blindhet för kartongen, eftersom hon har fått ett nytt favoritställe att mysa på
Kan även passa på att visa det Simon har köpt för ynka 20 kronor. Det är på hans jobb han kan köpa alla dessa godsaker till ett riktigt lågt pris. Jag har inte riktigt fattat varför det är så billigt, men det har något med lagret att göra ;)
Dessutom kom han hem med ett smörpaket och tre korvringar. Haha! Ganska otippad gåva från hans arbetsgivare, men jag tackar och bockar! :)

Visst fattar ni rubriken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar