fredag 4 februari 2011

Fredag

Igår, efter ett seminarium, drog jag, Emmalo och Anil till Iksu för att träna! Vi tvekade många gånger på vägen, men vi tog oss in iallafall. Emmalo och Anil körde på i gymmet och eftersom jag inte riktigt gillar att lyfta vikter så körde jag som vanligt 45 minuter crosstrainer.

På varje cykel, löpband, crosstrainer (och vad dom nu har på Iksu) finns det en tv. Så man behöver bara plugga in ett par hörlurar - sen kan man se på tv! :) LYX! Jag hade till och med en sån tur att det precis började ett dubbelavsnitt av min favoritserie Vänner :) Så jag tränade samtidigt som jag småflinade mot tvskärmen. Folk måste ju ha tittat konstigt på mig.

Efter träningen belönade vi oss med fika. Man kan ju inte bara träna bort kalorier... Man måste ju fylla på lite också ;) Kanske onödigt med fika i träningssynpunkt, men oj så gott det var!

När jag skulle cykla hem från Iksu snöade det. Suck. Det var som att det inte var nog med att det var omöjligt att cykla (så jag fick leda cykeln heeeela vägen hem!) - det fastnade snö mellan däcket och skärmen, så det kändes som att jag hade i tians växel... Och ni ska veta att jag bara har tre växlar...

Idag ska jag bjuda Simon på trerättersmiddag enbart för att han vann i yatzy är så fin! :) Tänkte avslöja menyn, men det finns en risk att Simon läser detta via sin Iphone när han åker buss hem. Så, ni får veta menyn nästa gång jag uppdaterar.

Om prick en vecka har jag tagit klivet från barn till ungdom (iallafall enligt bussbiljetterna). 20 år. Det låter ju nästan gammalt. Fast bara nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar