måndag 14 februari 2011

Första rubriken som 20-åring

På födelsedagen väcktes jag av Simon som kom in i sovrummet med en bricka. Han trallade på ja må du leva och på brickan fanns det tända ljus, nybryggt te och rostade bröd utskurna i formen av hjärtan! Hur gulligt som helst! :) Efter ett tag var han tyvärr tvungen att fara till jobbet, men jag låg kvar i sängen och njöt. Mina planer var att skriva på hemtentan under förmiddagen, men det sket jag faktiskt i. Jag tog det lugnt och trivdes ganska bra!

På eftermiddagen gjorde jag chokladbollar och en tårta. Jag är ganska imponerad av mig själv faktiskt! :) Jag tror det blev sex sorter och en tårta - och allt var hembakt! Senare på kvällen kom några kompisar över på fika. Vi fikade, pratade, åt tårta, skrattade och allt annat som man gör när man är glad och är med människor man gillar!

När kompisarna for hem var jag helt utmattad efter allt fika, telefonsamtal med underbara människor, grattis-sms och allmän glädje.

På lördagen träffade vi Tomas, Anna och Daniel. Vi handlade mat på Ica Maxi och jag gjorde min debut på systembolaget. Jag köpte en flaska vin som vi skulle dela på... Och jag blev faktiskt lite besviken när jag inte fick ett "grattis!" av mannen i kassan som såg på mitt id-kort att jag precis hade fyllt 20...

Efter handlingen for vi hem till mig och Simon där vi dukade fram kaffe och gårdagens tårta. Efter fikat kom vi på att det skulle bli otroligt mycket disk, eftersom vi hade valt att äta tacos... Som sanna Marklundare (+ Simon och Daniel) satte vi igång en yatzyomgång där förloraren skulle diska! Efter en jämn omgång stod det klart att det var jag som skulle diska... Jag förlorade med bara ett poäng! Typiskt.

Efter maten gjorde vi en rolig lek! De flesta har säkert lekt den tidigare, men jag kan försöka förklara för er som inte vet. Alla har papper och penna. Man börjar med att skriva en mening där någon gör något (t.ex Fantomen hoppar hopprep). När meningen är skriven viker man undan den och skickar pappret vidare. När man nu har fått ett papper (där det ska stå en mening) så ska man efter bästa förmåga rita det som står. När ritandet är klart ska teckningen vikas undan och pappret skickas vidare. När man nu har fått ett papper ska man skriva det man tror att bilden föreställer (utan att kika på vad den föregående har skrivit!). När man gjort det viker man undan och skickar vidare... Jag tror att ni har fattat grejen nu. När man har fått tillbaka sitt papper som man skrev på första gången (dvs att pappret har gått ett helt varv) vecklar man ut det och får förhoppningsvis ett gott skratt.

Jag har sparat alla papper från leken, och jag kanske lägger upp några bilder här... men bara kanske ;) Hur som helst fick jag reda på att jag inte kan rita Michael Jackson, Fantomen och Pamela Anderson.

Efter leken fikade vi lite till och spelade norsk uno! Vi var alla lite trötta, så det blev många skratt :) Det var en mysig dag och kväll (trots diskningen...) och jag somnade med ett leende.

Söndagen blev en slappardag. Jag och Simon tog det lugnt på dagen och kvällen spenderades på Iksu. Efter en veckas uppehåll var jag riktigt sliten och träningsvärken gör sig påmind idag ;)

Idag är det Alla hjärtans dag, och det har nog ingen missat. Jag diskade och städade innan Simon kom hem, och det är ungefär på den romantiknivån jag ligger just nu ;) Simon kom hem med ett presentkort på massage by Simon :) Inte illa!

Hoppas att ni har haft en bra helg! :) Kramar!

2 kommentarer:

  1. Åsa M14/2/11

    Det låter som om du hade en riktigt bra födelsedag!
    Jag kan dock inte förstå att du som födelsedagsbarn var tvungen att diska. Vilka gäster...
    Jag längtar efter att få se dina ritade kändisar:)!
    Kramar!
    Ps. längtar efter dig också!

    SvaraRadera
  2. Det var en bra födelsedag! :)
    Haha, det kändes lite bittert, men samtidigt hade det känts konstigt att låta mina gäster diska.
    Jag överväger att lägga upp bilderna här, skulle vara lite härligt att få ge folk ett gott skratt... men jag vet inte om det är värt det ;)
    Kram! Snart ses vi!

    SvaraRadera