onsdag 23 mars 2011

Dagens citat

Jag ska alldeles strax iväg till Iksu och svettas på ett stepmuskelpass, men först vill jag bjuda på ett härligt citat som jag hörde idag.

En tjej i klassen är en riktig filosof. Det går inte riktigt att beskriva henne, men hon är alldeles underbar! Hon har sina flummperioder då och då där hon är i sin lilla bubbla, och idag var hon i en sån period.

Det var matte sista timmen. Hon höll på med en sida med flera svåra tal (typ 20-7-5=?) och jag hör henne sucka djupt. [enligt tystnadsplikten får jag inte säga några namn, så jag kallar henne får flumman (som rimmar på gumman)]

Jag: Men Flumman, hur går det?
Flumman: Inte bra. Inte bra alls...
Jag: Men varför inte det då?
Flumman, som tar sig över huvudet i en dramatisk gest: Jag är alldeles för gammal för sånt här!

Hon ger mig minst ett gott skratt per dag! Nu måste jag kila! Ha det fint!

2 kommentarer:

  1. Du förgyller min vardag Jenny!
    Det är alltid roligt att läsa din blogg om stort och smått.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra! :) Tack!
    Ha det bra du med! Kramar!

    SvaraRadera