lördag 26 mars 2011

Lördag

Idag var jag och Simon en vända på stan. Vi kom hem med lite nya inredningsgrejer så som ljus, skålar och en soppslev :) Jag köpte även en t-shirt, träningströja och en sjal! Jag tänkte köpa en Addidas-väska, men den var slut i den färgen som jag vill ha, så jag ska beställa den från internet istället :) Blir en perfekt skolväska!

Ikväll ska vi på bio. Det var ett bra tag sen sist och vi längtar! Vi ska se The Adjustment Bureau :)
Vi hoppas att den är lika bra som den verkar! :)

För några dagar sen hade vi tvättkväll. När första maskinen var klar drog vi ut tvätten och la allt i korgen (vi skulle tumla kläderna senare). Högst upp på högen låg ett par stringtrosor. Jag äger inga stringtrosor! Vi hade alltså tvättat våra kläder tillsammans med någons använda stringtrosor... Det gick en liten hurven genom våra kroppar.

Vi tvättade klart, tumlade och till sist var bara vikningen kvar. Jag stod i köket och diskade medan Simon var i sovrummet och vek tvätten. Då hör jag ett äcklat "Iiiooouuuhh..." från sovrummet och Simon kommer till köket och mellan pekfingerspetsen och tumspetsen håller han ett par stora, blåa kalsonger. Simon äger inga stora, blåa kalsonger. Vi hade alltså, förutom stringtrosan, tvättat ett par okända kalsonger tillsammans med vår tvätt! En lite större hurven gick genom våra kroppar...

Jag fortsatte med diskningen samtidigt som jag hurvades ömsom skrattade.  

Efter någon minut ropar Simon "Alltså Jenny, det här är inte sant!" och sedan stod han i köket med ett till par stora, blåa kalsonger! Jag kunde inte hurvas något mer, utan jag brast ut i gapskratt och var tvungen att lägga mig ner på golvet! Hur hade vi missat en stringtrosa och två par kalsonger!?

Att man blir av med nåt plagg hör ju till vanligheten - men att man får tre par underkläder måste vara något nytt slags rekord!

Hoppas att ni får en bra kväll och kom ihåg Earth Hour ikväll 20.30-21.30! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar