söndag 13 mars 2011

Vårkänslor!

Söndagen började med en fikastund med Simon, Tomas och Sofia på Skogis. Det var mysigt, trevligt och gott! Helt otroligt billigt dessutom - galet stora, hembakta rutor för femton kronor styck! Det smakade gudomligt!
Jag och Simon tog ca en timmas promenad före fikat, och efter fikat tog vi en promenad till Angelica. Vi hade beräknat ca trettio minuter, men det tog drygt en timma... Jag kan avslöja att vi gick lite vilse ;) När vi hade varit hos Angelica och hämtat dvdboxen som jag skulle låna, började jag och Simon traska hemåt. Den här gången gick vi inte vilse.

Det var helt fantastiskt fint väder ute och jag njöt av solen!

Till middag åt vi stekta kotletter och pommes. Supergott! Simon lyckades att göra en god marinad, trots att det var första gången! :)

Ikväll har fjärilarna i magen väckts till liv. Imorgon är det dags för min fem veckor långa praktik! Tänk om klassen är skitjobbig? Tänk om jag försover mig? Tänk om jag inte alls trivs?

Jag kommer att vara i en årskurs ett och det är nu jag verkligen får prova på yrket. Jag kommer att hålla i fyra lektioner och tjugo undervisningstillfällen. En lektion kommer dessutom att bli bevakad av en lärare från universitetet.

Jag har planerat in ett tema för mina lektioner - Älgen Mose (hehe, jag är så stolt över namnet!). Jag kommer att berätta mer om temat lite senare :)

Nu ska jag dyka ner i sängen med boken Patient 67. Den är superspännande och det blir intressant att se om jag kan lägga ifrån mig den ;)

God natt!

2 kommentarer: